کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سعیدی: هر کاری با همراهی مردم به نتیجه می رسد

خبرگزاری تسنیم , 10 آذر 1400 ساعت 18:14

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه سنت خداوند این است که هر حرکتی با همراهی مردم به نتیجه می‌رسد، گفت: در هر کاری باید نگاهمان به خدا و اهل‌بیت(ع) و حضور و همراهی مردم باشد زیرا حضور مردم حتی در نتیجه بخش بودن دین خدا هم تأثیر دارد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار کارکنان حفاظت و عقیدتی سیاسی سازمان هوافضای وزارت دفاع که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: خداوند سنت های ثابتی در آفرینش دارد که یکی از آن سنت ها این است که اگر کسی تلاش کند نتیجه اش را می بیند و کاری به مؤمن بودن یا نبودن ندارد.

وی به نتیجه رسیدن هر حرکت مردمی را از سنت‌های ثابت الهی دانست و افزود: خداوند پیامبر(ص) با آن همه عظمت را هم با همراهی مردم نصرت کرد و این از باب تشریفات و صوری نبود بلکه واقعا این طور بود که اگر مردم پیامبر(ص) را یاری نمی‌کردند ایشان موفق نمی‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمودند پیامبر(ص) هر پنجشنبه به همراه ملأ و اصحاب به قبرستان بقیع می رفتند؛ یک بار به محض ورود سه بار سلام دادند و سه مرتبه هم فرمودند رحمکم الله و سپس رو به همراهان خود کردند و فرمودند: این مردگان از شما بهترند؛ برخی اعتراض کردند و گفتند آنها ایمان آوردند ما هم ایمان آوردیم، آنها جهاد کردند ما هم جهاد کردیم پس چرا از ما بهترند؟ پیامبر(ص) فرمودند آنها ایمان آوردند و با همان ایمان از دنیا رفتند ولی شما معلوم نیست در آینده چطور بمیرید.

وی حضور مردم در کنار امام را بسیار مهم دانست و گفت: در هر کاری باید نگاهمان به خدا و اهل بیت(ع) و حضور و همراهی مردم باشد زیرا حضور مردم حتی در نتیجه بخش بودن دین خدا هم تأثیر دارد و همین حضور مردم در کنار امام خمینی(ره) کاری کرد که نظام اسلامی به رهبری ایشان بیش از 40 سال ثابت واستوار بماند ولی عدم همراهی مردم با امیرالمؤمنین(ع) باعث شد که حکومت ظاهری حضرت ادامه نیافته وایشان خانه نشین شوند.

سعیدی مؤمن بودن را به معنی برخورداری از امداد غیبی خداوند دانست و گفت: از ابتدای حرکت امام خمینی(ره) امدادهای غیبی زیادی را دیدیم که همه آنها به خاطر ایمانی بودن این حرکت بود و حرکت‌های خارج از چارچوب ایمانی از این امدادها برخوردار نیستند.

بیش از نیمی از پیشرفت‌های صنایع دفاعی و موشکی رسانه‌ای نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اصغرپور رئیس اداره عقیدتی سیاسی سازمان هوافضای وزارت دفاع نیز در این دیدار ‌با بیان اینکه ما پیشرفت های خوبی در زمینه سیستم‌های موشکی و پدافندی داشته‌ایم و بیش از نیمی از موشک های نقطه زن ما به خاطر مسائل امنیتی رسانه‌ای نمی‌شود‌، افزود: کارکنان این سازمان فارغ‌التحصیلان نخبه دانشگاهی هستند، ‌این نیروها با روحیه جهادی و انقلابی مشغول به خدمت به مردم هستند و بی وقفه برای پیشرفت های بیشتر عرصه موشکی و دفاعی تلاش می کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیشتر سخنرانی های خود از بخش دفاعی کشور رضایت دارند به طوری که بارهای فرموند دشمن به اندازه قدرتی کا داریم با ما مذاکره می کند بنابراین اگر دشمن با ما پای میز مذاکره می نشیند به خاطر تلاش های ما در صنعت دفاعی و موشکی است.

انتهای پیام/‌ 137


کد مطلب: 101372

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101372/آیت-الله-سعیدی-کاری-همراهی-مردم-نتیجه-می-رسد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir