کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید استاندار قم بر مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان

خبرگزاری فارس , 13 آذر 1400 ساعت 16:05

استاندار قم با صدور پیامی بر لزوم اصلاح نوع نگرش عموم جامعه نسبت به موضوع معلول و معلولیت ، کوشش برای شکوفایی استعدادهای معلولین، مناسب‌سازی فضاهای شهری، عمومی و اداری برای رفاه بیشتر معلولان وگسترش چترحمایت‌های قانونی و اعتمادبه تشکل‌های برخاسته از این قشر تاکید کرد.


به گزارش قم نیوز متن کامل  پیام سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم به مناسبت روز جهانی معلولان به شرح زیر است:

۱۲ آذر  به نام روز جهانی معلولین و افراد دارای معلولیت نامگذاری شده است. روزی برای تکریم انسان های بزرگی که هیچ وقت معلولیت برای آنها محدودیت نبوده و  با توکل بر خداوند منان ، همت عالی و اعتماد به نفس ، جلوه های زیبایی از شکوفایی استعداد ها و غلبه اراده بر ناتوانی ها را به نمایش می گذارند. کسانی که به رغم داشتن برخی محدودیتهای جسمی و بعضاً ذهنی در عرصه های مختلف اجتماعی، سرافراز و موفق و پیروز عمل می کنند و مصداق و تجلی بارز حکمت و رحمت پروردگارند.

اینجانب در اولین روزهای شروع خدمت در استان و در آستانه هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت ضمن بازدید از مراکز توانبخشی استان و بررسی مشکلات و مطالبات بحق معلولین و  میزان تحقق قانون جامع حمایت از معلولین بر پیگیری این مهم از مبادی ذی‌صلاح اداری ،اجرایی و نظارتی تاکید نموده و پیگیرم . گر چه بنا به فرموده مقام معظم رهبری خدمت به معلولین را وظیفه همه مردم ، بخش های دولتی و غیردولتی و سازمان های انقلابی می دانم اما بر تغییر و اصلاح نوع نگرش عموم جامعه نسبت به موضوع معلول و معلولیت  و کوشش برای تدارک زمینه های لازم برای شکوفایی استعدادهای معلولین ، مناسب سازی فضاهای مختلف شهری و عمومی و اداری برای رفاه بیشتر این قشر عزیز و گسترش چتر حمایت‌های قانونی از معلولین و اعتماد به تشکل‌های برخاسته از همین قشر تاکید دارم.

ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی معلولان و تاکید بر تعهد دولت و مدیریت استان بر پیگیری حقوق معلولین از اقدامات ارزنده اداره کل بهزیستی استان ، مددکاران و کارشناسان خدوم، تشکلهای مربوطه  و عموم خیرین و نیکوکاران استان که همت خود را صرف خدمت به بهترین اقشار جامعه نموده اند صمیمانه قدردانی می نمایم.

سید محمد تقی شاهچراغی
استاندار قم

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 101409

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101409/تاکید-استاندار-قم-مناسب-سازی-فضاهای-شهری-معلولان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir