کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه قم: مالک اشتر شخصی بصیر و دارای فصاحت و بلاغت بود

خبرگزاری تسنیم , 15 آذر 1400 ساعت 18:35

فرمانده سپاه قم با اشاره به ولایتمداری مالک اشتر گفت: مالک اشتر شخصی بصیر، پارسا، دارای ابتکار عمل و فصاحت و بلاغت بود.


به گزارش قم نیوز سردار محمدرضا موحد در یازدهمین جشنواره استانی مالک اشتر که با هدف معرفی رده‌های برتر سپاه استان در عملکرد سال ۱۳۹۹ و با حضور سرتیپ پاسدار سیاری، جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر دوشنبه در محل سپاه قم برگزار شد، گفت: جشنواره مالک اشتر برای اشراف بر نقاط ضعف و قوت و رفع مشکلات در طول سال است.

وی با اشاره به اهمیت اشراف از منظر امام خامنه ای، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند اشراف باید واقعی و به عنوان معیار ارزیابی باشد.

سردار موحد افزود: از مهم‌ترین خروجی‌های اشراف این است که حاصل جمع این اطلاعات گامی در راستای شناسایی فرماندهان و تحلیل و ارزیابی عملکردشان است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت مالک اشتر تصریح کرد: ویژگی‌های فردی و اجتماعی مالک اشتر موجب آن شد که ایشان همیشه سرمشق و الگو باشد و همواره سبب ترس و اضطراب برای دشمنان بوده است.

فرمانده سپاه استان قم، حضرت مالک اشتر را شخصی بصیر، پارسا، دارای ابتکار عمل و فصاحت و بلاغت توصیف کرد و افزود: این ویژگی‌ها در ایشان بسیار تأثیر گذار بود.

سردار موحد تاکید کرد: محوری که شخصیت مالک اشتر را برگزیده کرده، ویژگی ولایتمداری است که در کوچک‌ترین و بزرگترین صحنه‌ها کنار امیرالمومنین (ع) بوده و هر فرمانی را از سمت مولا امیرالمومنین انجام می‌داد.

وی گفت: مالک اشتر دشمن شناس و استوار در حراست و دفاع از اسلام بود و قلبی مهربان داشت و همواره در راستای سعادت و نیک‌بختی مردم در تلاش بود و از این رو الگوی مناسبی برای همه خواهد بود.

فرمانده سپاه استان قم افزود: انشاالله توفیق داشته باشیم تا مالک اشتر، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقدمه ساز ظهور حضرت بقیه الله (عج) باشیم.
انتهای پیام/137


کد مطلب: 101437

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101437/فرمانده-سپاه-قم-مالک-اشتر-شخصی-بصیر-دارای-فصاحت-بلاغت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir