کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر آموزش و پرورش: زمینه حضور طلاب جوان در مدارس و دانشگاه‌ها فراهم شود

خبرگزاری تسنیم , 15 آذر 1400 ساعت 23:53

وزیر آموزش و پرورش گفت: از حوزه‌های علمیه درخواست می‌کنیم که در نظام آموزشی کشور ورود کنند و در این راستا باید حضور طلبه‌های جوان در مدارس و دانشگاه‌ها زمینه‌سازی شود تا بچه‌ها، نوجوانان و جوانان بیشتر از گذشته با دین آشنا شوند.


به گزارش قم نیوز یوسف نوری امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه آموزش و پرورش از مهمترین وزارت‌خانه‌ها از نظر ارتباط با آحاد مردم است اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت از این جهت که تربیت نسل آینده را بر عهده دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: ما باید فرزندان این جامعه را به گونه‌ای تربیت کنیم که علاوه بر صلاحیت‌های ظاهری صلاحیت‌های معنوی را هم کسب کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی در کشور به دنبال نفی اعتقادات و باورهای دینی از نظام تعلیم و تربیت بودند و تا حدودی هم در این زمنیه موفق عمل کرده‌اند گفت: پس از اینکه در سال 1390 سند تحول آموزش و پرورش تنظیم شد باز هم عده‌ای بحث توسعه جهانی را مطرح کردند و به دنبال اجرای سند 2030 بودند و اجرای سند تحول بنیادین را از مدار خارج کردند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش محدود شده است بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید به کمک نظام آموزش و پرورش بیاید و حتی مدارس وابسته به حوزه علمیه شکل بگیرد و شاهد تربیت دینی در مدارس باشیم.

نوری با اشاره به اهمیت استراتژیک نظام آموزشی کشور گفت: ما با تشکیل نهاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از حوزه‌های علمیه درخواست می‌کنیم که در نظام آموزشی کشور ورود کنند و در این راستا باید حضور طلبه‌های جوان در مدارس و دانشگاه‌ها زمینه‌سازی شود تا بچه‌ها، نوجوانان و جوانان بیشتر از گذشته با دین آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که سند تحول آموزش و پرورش را با همکاری نهاد مذهب و دین که مرکزش در قم است پیاده کنیم خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم برای آغاز این کار انجام شده است و در کنار آن طرح‌هایی مانند تعیین معلم ثابت برای مناطق محروم و نذر خدمت را در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 101441

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101441/وزیر-آموزش-پرورش-زمینه-حضور-طلاب-جوان-مدارس-دانشگاه-ها-فراهم-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir