چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 101895
منبع : قم نیوز

صادرات قم در آذرماه ۹۵ درصد رشد داشت

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش دلاری صادرات استان قم در آذرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،۹۵.۲درصد رشد داشت که نشان از روند رو به رشد فعالیت‌های تجاری در قم دارد.
صادرات قم در آذرماه ۹۵ درصد رشد داشت
صادرات قم در آذرماه ۹۵ درصد رشد داشت
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم گفت: در آذرماه امسال بیش از ۳۳ میلیون دلار کالا از گمرکات استان قم به کشور‌های هدف صادر شد، این درحالی است که این رقم در آذرماه سال‌گذشته حدود ۱۷ میلیون دلار کالا بود.

مدیرکل گمرکات قم افزود: از نظر وزنی نیز در آذرماه امسال ۳۵هزار و ۲۳۰ تن کالا از گمرکات استان صادر شد که این میزان در مقایسه با آذر سال ۹۹ که رقم آن ۱۲هزار و ۳۴۴تن کالا بود، بیش از ۱۸۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: در این مدت هفت‌هزار و ۶۰۰ تن کالا در قالب ۳۵۹ اظهارنامه و به ارزش ۳۸ میلیون دلار نیز از طریق گمرکات قم وارد کشور شد که بیشتر حجم آن شامل مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های تولیدی فعال در استان است.

دریکوندی گفت: با توجه به فضای مثبت موجود در زمینه فعالیت‌های تجاری استان، پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های باقی‌مانده از امسال نیز روند صادرات و واردات استان در سطح بالاتری دنبال شود.

او  ادامه داد: تلاش گمرکات قم این است که علاوه بر افزایش روند صادرات کالا‌های تولید داخل در بازار‌های جهانی، محصولات مورد نیاز استان نیز که مشابه داخلی ندارد با سهولت بیشتری وارد شود.

مدیرکل گمرکات قم همچنین با اشاره به لزوم مقابله با قاچاق برای حمایت از کالا‌های ساخت داخل، افزود: در همین راستا طی آذرماه امسال ۱۰۸ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد ریال در گمرکات قم تشکیل شد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb98b8srhbgwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما