کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاشت نهال به نیابت از حاج قاسم سلیمانی و 550 شهید در کهک قم

خبرگزاری فارس , 14 دی 1400 ساعت 13:07

جمعی از بسیجیان و گروه‌های مردمی برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و به نیابت از حاج قاسم سلیمانی و 550 شهید شهرستان کهک قم در مساحتی نزدیک به 10 هکتار به کاشت نهال پرداختند.


به گزارش قم نیوز مراسم یادواره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و شهروز مظفری‌نیا، سرداران و ۵۵۰ شهید شهرستان کهک در تالار امام علی(ع) فرمانداری شهرستان کهک با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم، مسئولین استانی و شهرستانی و جمعی از خانواده‌های شهدا و مردم این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس پژوهشگاه فقه نظام ویژگی‌های شهید سلیمانی از نگاه مقام معظم رهبری را برشمرد و گفت: اولین و مهم‌ترین ویژگی این است که ایشان تربیت‌یافته حقیقی مکتب اسلام و امام راحل(ره) بود.

وی با بیان اینکه حضور در مجلس شهدا به منزله احیا و برپا داشتن یاد شهادت و شهداست، افزود: خداوند متعال از همه ما پیمان گرفته است که برابر شیاطین که گاهی در لباس انسان هم هستند بایستیم و تسلیم فرمان خداوند باشیم و همچنین با پرچم باطل مبارزه کنیم.

حاج ابوالقاسم در خصوص این عهد و پیمان ادامه داد: برخی از مومنین بر سر این عهد و پیمان می‌مانند، اما برخی تا اخر نمی‌مانند و سست می‌شوند.

وی تصریح کرد: مومنان دو دسته هستند؛ یک دسته جان خود را فدا کردند و به آرزوی خود رسیدند اما دسته دوم منتظر و دنبال شهادت هستند. بنابراین وجه مشترک آن‌هایی که وفای به عهد کردند، این است که ذره‌ای تغییر و انحراف در آن ها ایجاد نشد و با تمام توان در مقابل آن‌ها ایستادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این عهد و پیمان مسیری است که پیامبران و ائمه نیز رفتند و کسی که در این مسیر قرار می‌گیرد باید خودش را برای تحریم ها و مشکلات آماده کند.

وی ادامه داد: امروز در سایه انقلاب اسلامی قرآن کریم را در زندگی اجتماعی و آیات قرآن را به صورت مجسم دیدیم که  نمونه آن سردار حاج قاسم سلیمانی است.

این استاد حوزه علمیه در تبیین ویژگی‌های دیگری از شهید سلیمانی گفت: عشق او به شهادت، مجاهدت دائمی، اخلاص و معنویت برخی از ویژگی‌های سردار از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

حاج ابوالقاسمی ذیل ویژگی معنویت برای شهید سلیمانی افزود: سردار قاسم سلیمانی اهل معنویت و معنویت گرا بود و رابط خاصی با خداوند و  ائمه داشت و دل‌داده اهل بیت و از همه مهم‌تر دل‌داده حضرت زهرا(س) بود.

همچنین بسیجیان و مردم در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا و به نیابت از حاج قاسم و ۵۵۰ شهید شهرستان کهک، به کاشت نهال در مساحتی نزدیک به ۱۰ هکتار پرداختند.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 102012

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102012/کاشت-نهال-نیابت-حاج-قاسم-سلیمانی-550-شهید-کهک-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir