کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم قم همواره پیشگام انقلاب اسلامی بوده‌اند

خبرگزاری فارس , 17 دی 1400 ساعت 22:28

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هرجا انقلاب اسلامی ایران نیاز به حمایت و پشتیبانی داشته، مردم شریف قم باغیرت و همت مضاعف پیشگام و طلایه‌دار بوده‌اند و در خط مقدم حرکت کرده‌اند.


به گزارش قم نیوز سیدمحمد حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام ۱۹دی، اظهار کرد: مردم متدین، ولایتمدار و انقلابی قم در طول ۴۳ انقلاب اسلامی سال نشان دادند که بر سر آن عهد و پیمانشان با امام راحل و شهدای عزیز و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: هرجا انقلاب اسلامی ایران نیاز به حمایت و پشتیبانی داشته، مردم شریف قم باغیرت و همت مضاعف پیشگام و طلایه‌دار بوده‌اند و در خط مقدم حرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت استان قم برای پیشرفت علمی توقع بیشتری می‌رود، افزود: باتوجه به وجود حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی و پژوهشی مثل موسسه امام خمینی (ره) و جامعة المصطفی (ص) توقع می‌رود اگر بحث از تحول در علوم انسانی می‌شود، اگر سخن از تحول بنیادی در نظام تعلیم و تربیت می‌شود، اگر حرف از اسلامی تر شدن دانشگاه‌ها می‌شود و اگر در فضای مجازی و رسانه شبهات و سوالات اعتقادی مطرح می‌شود، همه نگاه‌ها به سوی قم است که برنامه داشته باشد و پاسخگوی اینگونه مسائل باشد.

حسینی ادامه داد: این روزها اگر سخن از مکتب حاج قاسم سلیمانی آن شهید سرافراز مطرح می‌شود، انتظار است که علما و فضلای قم در تبیین این مسئله براساس آموزه‌های اسلامی و مکتب علوی و فاطمی پیشگام باشند.

وی با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به استان قم، تصریح کرد: ایران فقط منحصر در تهران نیست که مسئولین در آنجا باشند؛ بلکه هر لحظه باید در بین مردم همه کشور باشند و گره گشایی از مشکلات مردم کنند و ما در جریان سیل اخیر هم شاهد بودیم که بلافاصله چندین نماینده از سوی رئیس جمهور محترم به منطقه اعزام شدند که در برطرف کردن هرچه سریعتر گرفتاری‌های مردم اقدام کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در رابطه با اقدامات هیئت دولت در سفر اخیر به قم بیان کرد: انجام مقدمات اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تصمیم‌گیری برای نیاز نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان، رسیدگی و پیگیری معوقات برخی کارکنان مثل پرستاران، توجه به آسیب‌های اجتماعی استان، توجه و بررسی پروژه‌های بلاتکلیف مثل مونوریل و فرودگاه از جمله اقدامات مهمی بوده که در این سفر انجام شده است.
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 102066

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102066/مردم-قم-همواره-پیشگام-انقلاب-اسلامی-بوده-اند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir