کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در احداث منوریل به نظرات حرم حضرت معصومه(س) بی‌توجهی شد

خبرگزاری ايرنا , 22 دی 1400 ساعت 21:17

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که در اجرای طرح منوریل به نظرات مسوولان حرم حضرت معصومه(س) بی‌توجهی شد، گفت: مخالف منوریل هستیم، ولی به حرف ما گوش ندادند و طرح را اجرا کردند.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی روز چهارشنبه در نشست صمیمی با مدیران و نمایندگان رسانه‌های استان قم، افزود: در سفر هیات دولت به استان قم، به آقای رییسی گفتم برای اجرای طرح منوریل تصمیم بگیرید تا این طرح نیمه‌تمام نماند و تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به این‌که در مورد این طرح دیگر سختگیری نداریم، اضافه کرد: از همان ابتدای اجرای منوریل از مسوولان درخواست کردیم این طرح اجرایی نشود، ولی امروز که منوریل به این مرحله رسیده و هزینه‌هایی از بیت الملل انجام شده، درست نیست که تخریب شود.

وی در ادامه بیان کرد: قم از نظر مومنان و متدینان شهری استثنایی است، ولی همه مردم قم و زائران چنین اعتقادی ندارند، متدینان مسائل مربوط به این شهر را رعایت می‌کنند؛ ولی افرادی هم هستند که برخی مسائل که زیبنده این شهر نیست را رعایت نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به بروز آسیب‌های اجتماعی، افزود: فضای مجازی و انتظاری که در این فضاها هست تا محل خواب و استراحت جوانان رفته و کل شهر و کشور را گرفته است.

وی ادامه داد: قم بعنوان شهری که در مسیر ۱۷ استان کشور قرار گرفته در معرض بسیاری از آسیب‌ها قرار دارد، به همین دلیل هر چه از نظر فرهنگی تلاش شود کم بازده است؛ زیرا مردم خودشان انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: در عین حال به ما هم تذکر می‌دهند جوری برخورد نشود که مردم از نظام و انقلاب دلسرد شوند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به لزوم تذکر به مسوولان متخلف، گفت: بنده به‌عنوان امام جمعه نمی‌توانم در تریبون عمومی نام مسوول متخلف را بگویم، زیرا امام جمعه باید بر اساس تشکیلات شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه عمل کند.

 سعیدی افزود: از شهرداری نسبت به ساماندهی اطراف حرم حضرت معصومه(س) درخواست کرده‌ایم و این کار در دستور کار شهرداری است.

وی همچنین با اشاره به شایعات تخریب برخی موقوفات حرم حضرت معصومه(س)، تصریح کرد: به‌هیچ‌وجه چنین اقداماتی در دستور کار مسوولان حرم مطهر نیست.

دولت جدید از الطاف خداوند است
سعیدی خاطرنشان کرد: دولت جدید از الطاف خداوند است که امیدی در مردم ایجاد کرده است.

وی در پایان با اشاره به انتشار گزارش‌های خبری از عملکرد حرم حضرت معصومه(س) و برنامه‌های آن، بر آمادگی مسوولان این نهاد برای پاسخگویی به رسانه‌ها تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این نشست گفت: مواردی که در شورای فرهنگ عمومی استان به مصوبه تبدیل می‌شود، آمار بالایی است که از سوی استاندار به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌شود.

وی افزود: آمادگی داریم با تشکیل هیات اندیشه‌ورز و عضویت دو نفر از خبرنگاران خوش‌فکر، نتایج را در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح کنیم.

جانشین دبیر قرارگاه ۱۹ دی نیز در این جلسه گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی در قم ناشی از طلاق و سرپرست بد است و درصد قابل توجهی از افراد آسیب‌دیده نیز دانش‌آموز و دانشجو هستند.

سرهنگ مهدی کبیری پور افزود: عوامل زیادی از جمله مباحث اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و تدین موثر در پوشش و ناهنجاری‌های اقشار مختلف جامعه است.

وی با بیان این‌که فضای مجازی تاثیر قابل توجهی در رفتار ناهنجار جوانان دارد، تصریح کرد: قم حرم اهل‌بیت(س) است که برخی معتقدند کل حریم شهر باید به‌عنوان حرم در نظر گرفته شود و به اصطلاح واتیکانیزه شود، ولی برخی مخالف این نظر هستند.

وی با اشاره به این‌که اقدامات فرهنگی خوبی در شهر قم انجام شده، ادامه داد: کلینیکی برای انذار و تربیت افراد آسیب‌دیده در حوزه حجاب تشکیل شده است که امیدواریم موثر واقع شود.

کبیری با بیان این‌که عمده اقدامات قرارگاه ۱۹ دی محله محور است، افزود: ۸۰ مرکز مشاوره‌ای در محله‌های قم به‌صورت رایگان راه‌اندازی شده که با استفاده از روانشناسان به خانواده‌ها خدمات می‌دهند.

وی در انتقاد از برخی اقدامات رسانه‌ای در قم، خاطرنشان کرد: برخی کارهای رسانه‌ای بجای این‌که آفندی شود که جریان ایجاد کند، پدافندی شده است.

در این جلسه که با حضور معاون و مسوولان حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، مسائل بسیاری از جمله مباحث فرهنگی، دینی، گردشگری مذهبی، زائرپذیری، مهاجرپذیری، نحوه مدیریت موقوفات حرم حضرت معصومه(س) آسیب‌های اجتماعی سطح شهر و لزوم اصلاح ساختار فرهنگی از سوی اصحاب رسانه استان قم مطرح شد.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 102107

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102107/احداث-منوریل-نظرات-حرم-حضرت-معصومه-س-بی-توجهی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir