کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله مکارم شیرازی: نقش مردمی مذهب نباید کمرنگ شود

خبرگزاری مهر , 23 دی 1400 ساعت 15:01

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید از فرصت‌های مختلف برای جذب جوانان به مسجد و معارف دینی استفاده شود، گفت: نقش مردمی مذهب نباید کمرنگ شود زیرا این امر به شعائر دینی ضربه می زند.


به گزارش قم نیوز آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی تصویری به دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم، افزود: انقلاب اسلامی ایران از مساجد برخاست و این مساجد بودند که مبدا انقلاب شدند، مردم در مساجد تعلیمات لازم می‌دیدند و در بین عموم مردم توزیع و تبلیغ می‌کردند، رکن بودن مساجد در کشور باید حفظ شود و مساجد باید به مرکزی برای نشر معارف اسلام تبدیل شود، چراکه نشر معارف با تقویت پایه‌های اسلام برابر است.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: علمای اسلام به فکر فقرا و افراد مستمند باشند، بتازگی در مساجد صندوق‌های قرض الحسنه راه اندازی شده که اتفاق مبارکی است، ورود مساجد در امور خیریه مانند احداث درمانگاه مساله ارزشمندی است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: چند سال گذشته برای اثبات نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی کنگره‌ای در استان قم برگزار شد که حاصل آن انتشار ۱۷ جلد کتاب بود که این مجلدات در اختیار کتابخانه ها و مساجد گذاشته شده است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: دانشجویان و نسل جوان باید با نقش شیعه و اسلام در پیشرفت علم و دانش در طول تاریخ آشنا شوند، اگر این آشنایی صورت بگیرد زمینه برای پیشرفت جهان اسلام فراهم می‌شود.

دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با شعار «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب» طی روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه جاری با سخنرانی ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در قم در حال برگزاری است.

چهار کمیسیون «رسالت حوزه‌های علمیه در تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام اسلامی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق خودسازی، فرهنگ سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه» و «رسالت حوزه‌های علمیه در استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و تهدیدات انقلاب اسلامی» به همین منظور تشکیل شده است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 102133

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102133/آیت-الله-مکارم-شیرازی-نقش-مردمی-مذهب-نباید-کمرنگ-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir