کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر بهداشت تاکید کرد؛

عزم وزارت بهداشت برای مبارزه با فساد/ به اشخاص اعتماد نکنید

خبرگزاری مهر , 24 دی 1400 ساعت 23:48

وزیر بهداشت گفت: مبارزه با فساد مهم ترین مؤلفه دولت است که حتما باید نظارت کافی در این خصوص وجود داشته باشد.


به گزارش قم نیوز بهرام عین اللهی، در دومین روز از همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که باید در جلسه امروز مورد توجه قرار گیرد، بررسی چگونگی شرایط موجود و ارائه راهکار جهت بهبود اوضاع است، افزود: باید برای بهبود شرایط تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوان برای آینده برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: ما همه در وزارت بهداشت یک تیم هستیم که هر شخصی یک وظیفه‌ای مشخص را برعهده دارد. موتور محرکه این تیم معاونت توسعه است که باید سیستم را راه اندازی کند تا به بهترین نحو ممکن، کار خود را انجام دهند. مهم‌ترین موضوعی که معاونان توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید در نظر داشته باشند این است که آنها حافظ بیت‌المال هستند، موضوعی که بسیار دشوار است. برای هر ریال از بودجه‌ای که معاونت‌های توسعه در اختیار دارند باید حساسیت داشته باشند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ساخت بیمارستان‌های ۱۰، ۳۰ و ۶۰ تختخوابی که در گذشته شاهد بودیم اصلاً قابل توجیه نیست، اظهار کرد: این حجم از گستردگی به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست. همه دنیا به سمت تجمیع حرکت می‌کنند و این در حالی است که ما شاهد تفرقه و کور کردن منابع هستیم، حتماً باید این معضل تحلیل و راهکارهای لازم ارائه شوند.

ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی

عین اللهی با بیان اینکه در دنیا همه به سمت هلدینگ در حال حرکت هستند اما ما با پراکندگی مواجه هستیم، تصریح کرد: متأسفانه بی توجهی به این موضوع ما را در تأمین منابع مالی و منابع انسانی با مشکلات متعددی رو به رو می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون در یک شرایط تحریمی و ناجوانمردانه قرار داریم و از سوی دیگر شیوع بیماری کرونا هم مشکلات متعددی را برای ما به وجود آورده است، تاکید کرد: بهترین راهکار برای مدیریت شرایط کنونی و بهبود اوضاع مردم، توجه به اقتصاد مقاومتی است. اکنون که خداوند این مسئولیت را به ما داده است باید تمام توان خود را به کار ببندیم. محکم و بدون هیچ تزلزلی باید کار کرد، هر شخصی در خود کوچک‌ترین تزلزلی مشاهده کرد بهتر است مسئولیت محوله را رها و به شخص دیگری بسپارد. در دفاع مقدس افرادی بودند که تمام مهمات آنها به اتمام می‌رسید اما تا آخرین لحظه در سنگرها بودند و پای نظام ایستادند.

وزیر بهداشت مبارزه با فساد را یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در وزارتخانه دانست و گفت: بروز چنین موضوعی تحت هیچ شرایطی برای ما قابل تحمل نیست. مبارزه با فساد مهم‌ترین مؤلفه دولت است که حتماً باید نظارت کافی در این خصوص وجود داشته باشد. مهم‌ترین اصل آن، این است که به هیچ شخصی اعتماد نکنید و تنها سیستمی کارها را جلو ببرید. سیستم باید در اداره امور حاکم باشد. همچنین عملکرد بر مبنای قانون باید همواره مورد توجه قرار گیرد چرا که بسیاری از مشکلاتی که امروزه وجود دارد به این دلیل است که در راستای قانون انجام نشده‌اند. اگر فردی به قانونی اعتراض دارد نباید خلاف آن عمل کند چرا که به هیچ وجه مورد قبول نیست.

عین اللهی در ادامه شناسنامه دار کردن تجهیزات فعال و غیرفعال، تعیین تکلیف تجهیزات معیوب و راه اندازی نهضت بازسازی را از دیگر موارد مهمی که باید در معاونت توسعه دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرند، اعلام کرد.

وی همچنین در پایان با تاکید بر اینکه سیاست وزارت بهداشت، خرید کالای ایرانی و حمایت از صنعت خودمان است، مطرح کرد: قطعاً بسیاری از مشکلات کنونی با برنامه ریزی و زمان بندی دقیق رفع خواهند شد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 102151

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102151/عزم-وزارت-بهداشت-مبارزه-فساد-اشخاص-اعتماد-نکنید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir