کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رعایت حریم سرای تاریخی ملاحسین در قم الزامی است

قم نیوز , 25 دی 1400 ساعت 9:39

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت:سرای ملاحسین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌ و رعایت حریم این بنای تاریخی الزامی است.


به گزارش قم نیوز علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در جلسه‌ای که با حضور علیرضا مظفری، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری قم برگزار شد،با بیان این که رعایت حریم سرای تاریخی ملاحسین و بازار کهنه الزامی است، گفت: محدوده و حریم ابنیه تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند، دارای ضوابط و مقرراتی است که رعایت آن برای همه دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

او با بیان این که هرگونه ساخت‌وساز با ارتفاع بیش از ارتفاع بام در آثار ملی ممنوع است، گفت:رعایت حریم آثار تاریخی حکایت از توجه بیش از پیش به حفظ آثار تاریخی دارد.

ارجمندی گفت: سرای ملاحسین در خیابان آذر، کنار میدان کهنه و بازار کهنه قرار دارد و از اهمیت اقتصادی و تجاری خاصی برخوردار است که می‌تواند به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی، نقش بسزایی در جذب گردشگران داشته باشد.

به گفته او سرای ملاحسین از آثار دوره قاجار است که در تاریخ ۱۳۸۸/۰۱/۰۹ با شماره ۲۷۸۰۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 102156

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102156/رعایت-حریم-سرای-تاریخی-ملاحسین-قم-الزامی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir