کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در قم برای ۴۰‌هزار تَن اشتغال ایجاد می‌کند

قم نیوز , 26 دی 1400 ساعت 10:44

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در استان قم که تعداد قابل توجهی‌از آن‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰‌درصد دارد، برای بیش از ۴۰‌هزار تَن اشتغال ایجاد می‌شود.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: یک هزار و ۶۲۶ طرح صنعتی نیمه‌تمام با سطح پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا بالای ۶۰ درصد در استان قم وجود دارد که برای ساخت‌ آن‌ها ۳۹۴‌هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با تکمیل این واحد‌های صنعتی، توان استان در زمینه تولید محصولاتی همچون محصولات فولادی و آهنی، محصولات پلاستیکی، انواع لوله و پوشش لوله، پنل خورشیدی، الیاف مصنوعی، محصولات لبنی، کالا‌های آرایشی و بهداشتی و همچنین لوازم خانگی، افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

سیجانی گفت: افزایش سطح تولید محصولات از جمله مزایای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در استان است که علاوه بر کمک به تامین نیاز بازار داخلی، شرایط لازم برای صادرات محصولات و کسب درآمد‌های ارزی از این طریق را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به حمایت‌های مسئولان استان از صنعتگران در قالب مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه‌داد: تکمیل و راه‌اندازی واحد‌های صنعتی نیمه تمام به‌خصوص آن‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قم است.

سیجانی گفت: تسهیل شرایط تامین مالی و فراهم کردن بستر‌های لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز به بهره‌بردارن واحد‌های صنعتی نیمه‌تمام از جمله اقدام‌هایی است که برای راه‌اندازی این واحد‌ها در سطح نواحی و شهرک‌های صنعتی استان در دستور کار قرار دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 102180

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102180/تکمیل-طرح-های-نیمه-تمام-صنعتی-قم-۴۰-هزار-ت-ن-اشتغال-ایجاد-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir