کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: تقویت صنایع بومی استان قم دنبال می‌شود

خبرگزاری فارس , 26 دی 1400 ساعت 17:01

استاندار قم بر لزوم تمرکز بیشتر نسبت به صنایع بومی استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های موجود نیازمند تقویت است و برای تولید فرش باید به صورت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.


به گزارش قم نیوز جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم امروز در سالن کرامت استانداری با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم و تعدادی از تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان برگزار شد.

استاندار قم با اشاره به توجه دولت به افزایش صادرات کشور، گفت: گسترش صادرات موضوعی ضروری است و با بسته شدن قرارداد 25 ساله با کشور چین و همچنین سفر آینده رئیس جمهور به کشور روسیه ظرفیت‌های خوبی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا درآمد استان را بالا ببریم و می‌شود با ارتباط با سفیران ایران در کشور‌های دیگر از طریق وزارتخارجه این موضوع را تقویت کرد.

شاهچراغی گفت: باید نسبت به صنایع بومی استان بیشتر تمرکز و تقویت ظرفیت‌های موجود را دنبال کنیم و در موضوع تولید فرش استان نیز به صورت ویژه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی در مورد مشارکت اتحادیه‌ها و بخش‌های خصوصی استان قم بیان کرد: اتحادیه‌ها و بخش‌های خصوصی با طرح نکات، پیشنهادات و نظرات خود در این نشست، می‌توانند به مجموعه صادرات استان کمک کنند.

نماینده عالی دولت در استان قم در مورد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی استان تاکید کرد: مسئولان مربوطه با کمک یکدیگر و بدون فوت وقت تلاش خود را برای بکارگیری از ظرفیت رسانه‌ها در راستای شناساندن نمایشگاه بین المللی به مردم، دنبال کنند و ارتباط بین تولید کنندگان و نمایشگاه بیشتر شود چراکه نمایشگاه اگر درست شکل گیرد، مردم از ظرفیت تولید استان بهره بیشتری خواهند برد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 102192

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102192/استاندار-قم-تقویت-صنایع-بومی-استان-دنبال-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir