کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهره برداری از ۴۱ طرح کشاورزی به‌مناسبت دهه فجر در قم

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 7 بهمن 1400 ساعت 13:24

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۴۱ طرح کشاورزی در دهه‌ فجر با اعتبار ۹۲۵ میلیارد ریال به‌بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش قم نیوز محمد رضا حاجی‌رضا سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با بهره برداری از ۴۱ طرح در زمینه آب و خاک، تولیدات دامی، شیلات و امور آبزیان، صنایع تبدیلی و غذایی و تولیدات گیاهی برای ۲۶۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

او با اشاره به جزییات این طرح‌ها گفت: در زیر بخش آب و خاک ۱۸ طرح با میزان سرمایه گذاری ۱۸۲میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۳۴ نفر، درحوزه تولیدات دامی ۱۲ طرح با ۳۳۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۴۵ نفر و در بخش شیلات و امور آبزیان پنج طرح با سرمایه گذاری ۲۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر به‌بهره برداری می‌رسد.

به گفته سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی چهار طرح با سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۴۸ نفر و در حوزه تولیدات گیاهی دو طرح با سرمایه گذاری ۱۷۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۳ نفر افتتاح خواهد شد.

حاجی رضا درادامه با اشاره به این که فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان احصا شده‌است و حضور سرمایه‌گذاران در این بخش تسهیل خواهد شد، گفت: حرکت به سمت کشاورزی تجاری در دستور کار استان است و در این راستا به راهبرد تغییر الگوی کشت، کشاورزی قراردادی و تقویت زنجیره تولید، توجه لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 102409

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102409/بهره-برداری-۴۱-طرح-کشاورزی-به-مناسبت-دهه-فجر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir