کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی قم در مراحل پایانی است

خبرگزاری فارس , 7 بهمن 1400 ساعت 21:55

رئیس اتاق بازرگانی استان قم گفت: سایت نمایشگاه‌های بین المللی در این استان با وسعت کم نظیر نسبت به سایر استان‌ها یعنی حدود 75 هزار متر مربع زیر بنا و هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خصوصی در حال تکمیل است که امیدواریم این نمایشگاه در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش قم نیوز ابولفضل خاکی امروز در همایش روز صادرات و مراسم تجلیل از صادرکنندگان که در محل سالن همایش‌های اتاق بازرگانی قم برگزار شد، خطاب به مسئولان ملی اظهار کرد: از مسئولان ملی می‌خواهیم در زمینه تامین سرمایه در گردش و نقدینگی صادرکنندگان که در بحران کرونا کاهش یافته است تلاش کنند هم چنین بخشودگی جرائم امورمالیاتی نیز پیگیری لازم را مورد نظر قرار دهند.

وی افزود: سقف اعتباری بانکی برای استان‌ها برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز باید افزایش یابد با توجه به بحران کرونا حضور در نمایشگاه‌ها برای صادرکنندگان امکان پذیر نبوده است اما اکنون که شاهد بهبود شرایط کشور هستیم باید زمینه حضور صادرکنندگان در نمایشگاه‌های بین المللی فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، تجاری و کشاوزی استان قم گفت: بر اساس گزارش کمیته اجرایی تعیین صادرکنندگان برتر استان از زمان دریافت دستورالعمل انتخاب نمونه‌ها در مردادماه سال جاری، فراخوان ثبت‌نام از سوی سازمان صمت و اتاق بازرگانی به صورت فراگیر اعلام و پذیرش کاندیداها بر اساس شاخص‌ها انجام شده است.

خاکی عنوان کرد: معیارهای امسال برای تعیین صادرکنندگان برتر شامل ارزآوری و درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و پایداری بازارهای هدف، مهارت فنی و تخصصی شرکت‌ها در امر صادرات، عضویت در تشکل‌های مردم نهاد و تخصصی اقتصادی، نداشتن بدهی تعیین تکلیف نشده در سیستم بانکی،  تسویه حساب ارزی واحدها و همچنین رفع تعهدات مالیاتی بنگاه‌ها بوده است که در این زمینه 17 نفر انتخاب شدند.

رئیس اتاق بازرگانی قم بیان کرد: پیشکسوتان صادراتی، دانش‌بنیان‌ها، جوان‌ترین صادرکننده و صادرکننده برتر در حوزه بانوان مورد توجه قرار گرفته‌اند و امروز با حضور مدیران ارشد ملی و استانی از این افراد تجلیل می‌شود.

وی افزود: امسال خوشبختانه در چرخه انتخاب صادرکننده ملی دو انتخاب از استان قم وجود داشت که با وجود کوچک بودن استان یک افتخار مهم برای قم تلقی می‌شود.

خاکی عنوان کرد: در مورد وضعیت اتاق بازرگانی قم نیز لازم می‌دانم از توجهات استاندار جدید استان در راستای تعامل سازنده، عملیاتی و بدون تشریفات و تبلیغات با کارآفرینان اقتصادی تشکر کنم، به صورتی که ابتدای انتصاب وی به این مسئولیت ما شاهد جلسات مختلف با فعالان اقتصادی، هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بودیم که در پنج محور مباحث دسته بندی و مقرر شد به صورت ادواری جلسات مستمر داشته و راهکارها در سطح ملی و استانی تجزیه، تحلیل و پیگیری شود. 

وی در ادامه با اشاره به برخی موانع بر سر صادرات گفت: تعلیق یا ابطال کارت‌های بازرگانی به ویژه برای واحدهای خوشنام صادراتی دارای بار منفی است و در روز جشن ملی صادرات بازنگری در فرآیند آن یک انتظار موجهی است که تولید کنندگان و بازرگانان از سیستم‌های حاکمیتی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم گفت: در این استان سایت نمایشگاه‌های بین المللی با وسعت کم نظیر نسبت به سایر استان‌ها یعنی حدود 75 هزار متر مربع زیر بنا و هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خصوصی در حال تکمیل است و در یک ماه آینده نخستین نمایشگاه توانمندی‌های استان با مشارکت اتاق بازرگانی و سازمان صمت و با مدیریت استاندار محترم برپا خواهد شد که ضمن تشکر از کمک مالی محدود قبلی که توسط سازمان توسعه تجارت انجام شد انتظار می‌رود برای برپایی نمایشگاه‌های قم و تجهیزات لازم، اعتبار جدید اختصاص یابد.

در پایان این همایش از ۱۷ صادرکننده برتر استان که ۲ نفر آنها در سطح ملی نیز برتر شناخته‌ شده‌اند نیز با حضور استاندار، معاون وزیر صمت، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 102419

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102419/نمایشگاه-های-بین-المللی-قم-مراحل-پایانی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir