کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کفش و فرش قم با برندسازی به ارزآوری می‌رسند

خبرگزاری فارس , 7 بهمن 1400 ساعت 20:57

معاون وزیر صمت گفت: استان قم در زمینه صادرات کفش ماشینی و فرش دستبافت ظرفیت بالایی دارد اگر برندسازی و موانع برداشته شود می توان هیئت‌های مهم تجاری را از کشورهای همسایه با توجه به نزدیکی قم به پایتخت، به این استان هدایت کرد.


به گزارش قم نیوز علیرضا پیمان پاک امروز در همایش روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر و نمونه استان که در محل سالن همایش‌های اتاق بازرگانی قم برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد یک فضای کسب و کار مناسب و رفع موانع صادرات ما نقشه راهی را تهیه کردیم و بر اساس آن کالاها و بازارهای هدف اولویت‌بندی و نشست‌هایی نیز با تشکل‌های بازرگانی، تجار و صادرکنندگان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برای برطرف شدن موانع و مشکلات صادرات اقداماتی انجام شده که برخی در کوتاه مدت جواب داده است و برخی نیز نیاز به زمان دارد، هماهنگی نزدیکی با بانک مرکزی انجام شده و وزارت صمت و بانک مرکزی برای رفع و تسهیل در زمینه برگشت ارز جلساتی داشتند.

معاون وزیر صمت گفت: در زمینه شبکه‌های بانکی، پایانه‌های صادراتی و نمایشگاه‌های تخصصی اقدامات مطلوبی داشتیم، چند پایانه در اولویت صادرات قرار گرفته که برخی پایانه ها به علت کارآیی مناسب، نمونه انتخاب شدند و برای ورود به بازارهای هدف کشورهای همسایه نیز بازدیدهایی هماهنگ کرده‌ایم تا مشکلات و موانع تجارت بین این کشورها سریع رفع شود.

پیمان پاک با اشاره به ظرفیت های مطلوب استان قم در زمینه تولید و صادرات گفت: استان قم در زمینه صادرات کفش ماشینی و فرش دستبافت ظرفیت بالایی دارد اگر برندسازی در این زمینه صورت گیرد و موانع برداشته شود می توان هیئت های مهم تجاری را از کشورهای همسایه با توجه به نزدیکی قم به پایتخت به این استان هدایت کرد قم در زمینه کفش و فرش می تواند ارزآوری کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی بازوی اصلی ما در توسعه تجارت است و باید دنبال راهکاری برای رفع موانع و جهش صادرات باشیم که نخستین گام در جهش صادرات رفع موانع تولید است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 102420

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102420/کفش-فرش-قم-برندسازی-ارزآوری-می-رسند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir