کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان قضایی به‌هیچ‌وجه در مقابل نیروهای مسلح نیست

30 بهمن 1400 ساعت 15:45

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: سازمان قضایی جایگاه خطیری است، آن نیروی مسلحی که حافظ جان مال و ناموس وامنیت است قطعا نیروی مقتدری می‌خواهد که از آن صیانت کند. سازمان قضایی به‌هیچ‌وجه در مقابل نیروهای مسلح نیست و مسئولیت بسیار سنگین صیانت از نیروهای نظامی و انتظامی را برعهده دارد.


به گزارش قم نیوز احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم که صبح امروز در مجتمع فرهنگی عمار قم برگزار شد، گفت: سازمان قضایی جایگاه خطیری است، آن نیروی مسلحی که حافظ جان مال و ناموس وامنیت است قطعا نیروی مقتدری می‌خواهد که از آن صیانت کند. سازمان قضایی به‌هیچ‌وجه در مقابل نیروهای مسلح نیست و مسئولیت بسیار سنگین صیانت از نیروهای نظامی و انتظامی را برعهده دارد.

وی افزود: مسئولیت خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف بسیار خطیر و اثربخش است. سازمان قضایی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است چرا که وظایف آن نسبت به نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح  همانطور که امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند، زینت حاکمان محسوب می‌شوند و پشتوانه امن برای مردم و شهروندان هستند.

پورخاقان گفت: سلامت و امنیت تمام حوزه‌ها منوط به وجود نیرویی مقتدر و کارآمد است و آن نیروی مقتدر در اسلام تحت لوای فرماندهی شکل می‌گیرد که قدرت خود را از خداوند می‌گیرد و آن می‌شود که ۱۰ نفر از آن‌ها می‌تواند ۱۰۰ نفر از دشمن را حریف شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در مورد اهمیت نیروهای مسلح استان قم بیان کرد: قم  چون خاستگاه انقلاب است، نیروهای مسلح این استان هم از ویژگی خاصی برخوردار هستند و صیانت از آنها ظرافت بیشتری می‌طلبد چرا که دشمن بشدت دنبال تخریب فرهنگ شهید و شهادت در این استان است. می‌دانیم که این استان بیش از ۶۰۰۰ شهید در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و در راه امنیت و سلامت مردم دارد.

وی تاکید کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح هیچ زمان دست نیروها را نبسته است و ما از نیروها تمام قد در مقابل اشرار دفاع خواهیم کرد. ما بایستی در مقابل شرارت‌ها قانون خودمان را تقویت کنیم در گذشته برای چاقو زدن بازداشت موقت داشتیم، اما اکنون قانون طوری است که آیین دادرسی اجازه بازداشت فرد را نمی‌دهد و قانون نسبت به مجازات این نوع موارد باید اصلاح شود.

پورخاقان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جایگاه سازمان قضایی نیروهای مسلح  گفت: رهبری این سازمان را بسیار حساس می‌دانند و می‌فرمایند که اهمیت آن از دستگاه قضایی غیرنظامی بیشتر است، اگرچه دستگاه قضایی خودش بسیار حساس است اما چون این دستگاه به دایره امنیت کشور برمی‌گردد بسیار حساس تر است و باید روی آن بسیار کار کرد. سازمان قضایی باید با اقتدار و حکیمانه کار خود را پیش ببرد و اگر ضربه بخورد در نیروهای مسلح هرج و مرج خواهد شد. ما باید مقید به اخلاق و اصول باشیم تا بتوانیم از نیروی مسلح صیانت کنیم.

در پایان این مراسم از زحمات حسین صیدی رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح قم تقدیر و حجت‌الاسلام محسن کرمی به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 102870

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/102870/سازمان-قضایی-به-هیچ-وجه-مقابل-نیروهای-مسلح-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir