کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای خانه‌مسافرهای غیرمجاز قم

قم نیوز , 7 اسفند 1400 ساعت 12:24

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای صدور پروانه خانه‌مسافر‌ها برای مجوز فعالیت تعیین کرد.


به گزارش قم نیوز علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در جلسه کمیته هماهنگی خانه‌مسافر‌های قم که با حضور معاون گردشگری، نماینده استانداری، نماینده اداره اماکن نیروی انتظامی، رئیس انجمن صنفی خانه‌مسافر استان و مسئول حراست اداره کل برگزار شد، با بیان این که استان قم در طول سال میزبان مسافران و زائران است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار تخت اقامتی در استان قم وجود دارد و کمبود تخت‌های اقامتی در استان زمینه را برای ایجاد خانه‌مسافر‌های غیرمجاز ایجاد کرده است.

او با اشاره به این که خانه‌مسافر‌های غیر قانونی با مشکلات بهداشتی و امنیتی روبروست، افزود: سامان‌دهی مراکز اقامتی غیرمجاز برای بهبود خدمات گردشگری تنها بر عهده این اداره‌کل نیست و این امر همکاری دستگاه‌های مرتبط همچون استانداری و اماکن نیروی انتظامی را می‌طلبد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به خدمات نامناسب مراکز اقامتی غیرمجاز گفت: امید داریم با سامان‌دهی خانه‌های‌مسافر، فعالیت مراکز اقامتی غیر مجاز به صفر برسد.

ارجمندی در ادامه ضریب اشغال تخت‌های اقامتی در استان را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: به دنبال سرمایه‌گذاری برای افزایش تعداد تخت اقامتی در استان هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: تا پیش از کرونا ۱۰۷ مجوز مرکز اقامتی صادر شده و حدود ۴۰ درخواست جدید در حال بررسی است.

وی با اشاره به اتمام مجوز خانه‌مسافر‌ها تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، انجمن صنفی خانه‌مسافر استان و مجری (شرکت تعاونی) باید حداکثر تا ۱۵ روز آینده پروانه‌ها و نرخ نامه‌های خانه‌مسافر‌ها (تک نرخی) صادر و مشکلات خانه‌مسافر‌ها را احصا و اعلام کنند.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 103012

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/103012/ضرب-الاجل-۱۵-روزه-خانه-مسافرهای-غیرمجاز-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir