کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه شهرداری قم به مناسبت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو

16 آذر 1391 ساعت 11:47

قم نیوز: ۱۶آذر ماه روز دانشجو، روز فریاد استکبارستیزی ملت قهرمان ایران اسلامی.


به گزارش قم نیوز، در بیانیه شهردار قم به مناسبت روز دانشجو آمده است: بار دیگر گرامی می‌داریم یاد و خاطر عزیزانی را که با از جان گذشتگی و اهداء خون پاک خود شجره مقدس جمهوری اسلامی ایران را بارور ساختند و ندای حق و حقیقت را در راه مبارزه با ظلم و جور و استبداد و استکبار لبیک گفتند.

ادای احترام می‌نماییم به شهداء ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ که یادآور مبارزه قشر فرهیتخته و بیدار دانشجو با ظلم و جور طاغوت پهلوی و استکبار جهانی، امریکای جنایتکار بودند و در هنگام ورود نیکسون معاون رئیس جمهورامریکا به ایران خشم و انزجار خود را از کودتای ننگین ۲۸ مرداد فریاد زدند و با شهادت ۳ تن از دانشجویان بیدار نشان دادند حتی از جان خویش نیز در راه سرافرازی کشور دریغ ندارند.

فریاد آن روز دانشجویان و ادامه این اعتراضات مقدمه‌ای بود بر حرکتی بس بزرگ و عظیم ملت ایران که با تکیه بر هدایت و رهنمود ولی فقیه زمان حضرت امام خمینی (قد سره) مشتی محکم بر دهان استکبار زدند و طاغوت پهلوی را از صحنه روزگار محو نمودند و منجر به رقم خوردن برگی زرین در تاریخ چندین هزار ساله این سرزمین شدند.

جنبش‌های دانشجویی ایران امروز نیز با بهره‌مندی از منویات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) همچون گذشته در پی تحقق آرمان‌های والای انسانی فعال است و بی‌شک با بیداری این قشر فرهیخته هر حرکت منفعت‌طلبانه و خلاف منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن راهی ندارد، مردود و محکوم به شکست است.

دانشجویان بیدار ایران امروز در هجوم جنگ‌های روانی و رسانه‌ای غرب که می‌کوشد تا با تغییر الگوی جوانان ایران اسلامی به روح و فکر آنان نفوذ کنند و در راه منافع آنان قدم بردارند، فریاد حق‌طلبی را سر می‌دهدند و با پشت پا زدن به تمامی زرق و برق‌های دنیای پرفریب غرب در راه آبادانی ایرانی اسلامی می‌کوشند و هر روز بر افتخارات و توانائی‌های آن می‌افزایند.

در پایان ضمن گرامی داشت این روز که به پاس از جان گذشتگی دانشجویان دانشکده فنی تهران در سال ۱۳۳۲ روز دانشجو نامیده شده است، یاد و خاطره شهدای جهاد علمی که در راه علم و دانش امروز این سرزمین جان خود فدا نموده‌اند گرامی می‌داریم و این روز را به قشر فرهیخته دانشجویان ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/115/


کد مطلب: 10324

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/10324/بیانیه-شهرداری-قم-مناسبت-۱۶-آذر-ماه-روز-دانشجو

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir