کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام رفیعی: اخلاص از جمله برکات اعتقاد به علم خداوند است

خبرگزاری تسنیم , 26 فروردين 1401 ساعت 11:53

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اخلاص از جمله برکات اعتقاد به علم خداوند متعال است گفت: تواضع، فروتنی و اخلاص سبب ماندگاری انسان می شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در سلسله مباحث سخنرانی ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: توجه به علم خدا سبب می شود گناه نکنیم و مصیبت برای ما آسان شود.

وی افزود: تواضع، فروتنی و اخلاص سبب ماندگاری انسان می شود، آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید فقید شیعیان دارای این گونه خصوصیات بود که باید قابل توجه و الگوی جامعه باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: رانندگان به علت وجود دوربین‌های ترافیکی تخلف نمی‌کنند، اگر ما اعتقاد داشته باشیم که خداوند متعال عالم نسبت به پیدا و نهان و آگاه از زمین و آسمان است در زندگی خود دچار تحول و تغییر خواهیم شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از آثار اعتقاد به علم خداوند متعال نسبت به اعمال انسان این است که انسان دیگر گناه نمی‌کند گفت: اگر ما بدانیم که هیچ جایی از نگاه خداوند پنهان نیستیم و به این موضوع ایمان داشته باشیم گناه نخواهیم کرد.

رفیعی بیان کرد: نماز از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و کسی که نمازش درست نباشد و اهتمام لازم در این زمینه نداشته باشد دینش با مشکل روبه رو است.

وی عنوان کرد: حس در معرض خدا بودن حس بسیار قشنگی است و با خدا حرف زدن و تمرین نظم از جمله آثار نماز است و اگر بدانیم خدا ما را می بیند نماز را اول وقت می خوانیم، افرادی که ایمان به باطل دارند و خدا را قبول ندارند براساس آیات الهی در خسران قرار دارند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: همه مصائب امام حسین(ع) سنگین است ولی وداع اباعبدالله(ع) از همه سنگین تر است و هنگامی که با اصحاب وداع کرد وارد میدان شد، حضرت سید الشهدا(ع) بسیار شجاع بود و هیچ کسی جرات حمله به امام را نداشت و در نهایت محاصره شد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اخلاص یکی دیگر از برکات اعتقاد به علم خداوند متعال است، حضرت زهرا سلام‌الله علیها در سه شبی که نان افطار خود را به یتیم، مسکین و اسیر داد به دنبال این نبود که کسی کار ایشان را ببیند و به خاطر اخلاص ایشان بود که آیه «وَیُطۡعِمُونَ ٱلطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِۦ مِسۡكِینٗا وَیَتِیمٗا وَأَسِیرًا» نازل شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 103842

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/103842/حجت-الاسلام-رفیعی-اخلاص-جمله-برکات-اعتقاد-علم-خداوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir