?>?> قم نیوز - تعرفه ورودی پارکینگ‌های شهر قم افزایش یافت - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعرفه ورودی پارکینگ‌های شهر قم افزایش یافت

قم نیوز , 30 فروردين 1401 ساعت 13:34

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم از افزایش تعرفه ورودی پارکینگ‌های شهر خبرداد.


به گزارش قم نیوز سید محمدحسین دهناد در سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا گفت: ورودی پارکینگ‌های روباز نیز از ابتدای اردیبهشت‌ماه از یک هزار تومان به یک هزار و ۵۰۰ تومان و پارکینگ‌های مسقف نیز از یکهزار و ۵۰۰ تومان به دو هزار تومان افزایش‌یافته است که به ازای هر نیم ساعت پارک اضافه مبلغ هزارتومان به این تعرفه افزوده می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۱ سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم،گفت: در این خصوص تغییرات جزئی در زمینه ورود وسایل نقلیه به پایانه‌ها و پارک‌سوار شمالی تصویب شد.

دهناد با بیان اینکه رویکرد سازمان پایانه‌های مسافربری بر پایین نگه‌داشتن قیمت پایه ورود به این پایانه‌ها است گفت: به همین دلیل برخی از تعرفه‌ها بدون تغییر نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۱ سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: تعرفه بهای خدمات این سازمان نیز در مجموع حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تعرفه بهای مصالح ساختمانی سازمان توسعه و عمران شهرداری را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: قیر، آسفالت، انواع سنگ دانه و سایر مصالح نیز امسال به‌صورت معقول و بر اساس نوسانات قیمتی در بازار تصویب شده و در صورت کاهش قیمت آسفالت و قیر در بازار، قیمت و نوسان قیمت مصوب این مصالح نیز تعدیل خواهد شد.

دهناد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایمنی و کاهش تصادفات از اهداف و رویکرد‌های مهم مجموعه مدیریت شهری قم است،گفت: این مساله در سند حمل‌ونقل مدیریت شهری به صورت ویژه‌ای دیده‌شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: در بازده زمانی ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه جاری، ۲ سانحه منجر به فوت در محدوده شهری قم رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ نفر کاهش داشته است.

دهناد با اشاره به رویکرد‌های نوین جهانی در به صفر رساندن آمار تصادفات جاده‌ای و شهری، گفت: در بودجه امسال رقم قابل توجهی جهت افزایش ضریب ایمنی محور‌های شریانی شهری دیده‌شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۱ سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم را موردتوجه قرار داد و گفت: تعرفه بهای شرکت‌های طرف قرارداد و بهره‌بردار شهرداری قم در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در امسال ۳۰ درصد افزایش‌یافته است.

به گفته دهناد، بهای طرح ترافیک نیز از ۱۲ هزار تومان درسال گذشته به ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان به‌صورت روزانه و ۱۶۹ هزار تومان به‌صورت ماهانه در امسال محاسبه خواهد شد.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 103910

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/103910/تعرفه-ورودی-پارکینگ-های-شهر-قم-افزایش-یافت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir