کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی: استکبار جهانی با تفرقه‌اندازی به دنبال غارت منابع کشورهای اسلامی است

خبرگزاری فارس , 16 ارديبهشت 1401 ساعت 14:39

یکی از مراجع تقلید گفت: استکبار جهانی با ایجاد تفرقه میان مسلمانان سعی در محروم و عقب نگهداشتن ملت‌ها دارد تا به غارت منابع آنان بپردازد از این رو بیداری اسلامی و آگاه نمودن ملت‌ها باید سر لوحه کار اندیشمندان و علماء در اجتماع حج باشد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، با بیان اینکه اسلام برای تشکیل تجمعات در راستای ترویج معارف الهی فرصت‌های مشخصی را تعیین کرده است، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای اجتماعات در اسلام، بیان دغدغه‌ها و مشکلات و هم‌افزایی و مشورت برای رسیدن به راهکارهای مشخص در مسیر رفع مشکلات است.

وی با بیان اینکه حج باید به فرصتی برای رفع مشکلات جهان اسلام تبدیل شود، عنوان کرد: علما و اندیشمندان جهان اسلام نقش مهمی در رفع مشکلات ملل مسلمان دارند و هم‌اندیشی این افراد در فرصت‌هایی همانند حج باید به‌عنوان یک موضوع مهم دنبال شود.

مرجع تقلید شیعیان بر لزوم تبیین و معرفی دستاوردها و عظمت انقلاب اسلامی در مراسم بزرگ حج تاکید کرد و گفت: استکبار جهانی با ایجاد تفرقه میان مسلمانان سعی در محروم و عقب نگهداشتن ملت‌ها دارد تا به غارت منابع آنان بپردازد از این رو بیداری اسلامی و آگاه نمودن ملت‌ها باید سر لوحه کار اندیشمندان و علماء در این اجتماع باشد.

وی با تاکید بر لزوم خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران حج مطرح کرد: باید بسترهای مورد نیاز برای حضور گسترده مسلمانان به ویژه ایرانی‌ها در مراسم حج فراهم شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 104167

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104167/آیت-الله-نوری-همدانی-استکبار-جهانی-تفرقه-اندازی-دنبال-غارت-منابع-کشورهای-اسلامی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir