کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله اعرافی تاکید کرد:

تکریم بیماران باهرجایگاهی ضروری است/تقویت فرهنگ پیشگیری از بیماری

خبرگزاری تسنیم , 16 ارديبهشت 1401 ساعت 11:44

مدیر حوزه‌های عملیه کشور گفت: تکریم بیماران از وظایف همگان و به خصوص دست اندرکاران عرصه پزشکی است و همه می‌بایست تلاش کنند صرف نظر اینکه بیمار دارای چه جایگاه اجتماعی است تکریم شود.


به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت و نقش پزشکی در میان سایر مشاغل در اسلام اظهار داشت: طبابت در حقیقت فراتر از یک شغل است که رسالت آن در راستای احیای نفوس و ارتقا سطح سلامت آحاد جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، بیان داشت: پزشکان زمینه ساز شفائی هستند که از سوی خداوند به بیمار مرحمت می‌شود و این حرفه در واقع زمینه ساز شفا و رحمت پروردگار است.

آیت الله اعرافی عنوان داشت: بهداشت و درمان از جمله مسائلی است که در جامعه به عنوان موضوع و نقش مهم و پیشران مطرح است.

وی ابراز داشت: تکریم بیماران از وظایف همگان و به خصوص دست اندرکاران عرصه پزشکی است و همه می‌بایست تلاش کنند صرف نظر اینکه بیمار غنی باشد یا فقیر و دارای چه جایگاه اجتماعی است تکریم شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، بیان داشت: جایگاه قم در عرصه‌های معنوی و علمی به عنوان یک جهان شهر ویژه و دارای اهمیت است افزود: جایگاه این شهر در عرصه‌های مختلف بی نظیر است که در برنامه ریزی های مختلف در عرضه‌های گوناگون باید این ویژ گی ها مدنظر باشد.

وی همچنین عنوان داشت: معضلاتی همچون محیط زیست و آلاینده‌های هوا سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد که دانشگاه علوم پزشکی می‌بایست در این زمینه هشدارهای لازم را به دستگاه‌های مسئول ارائه دهد و راهکارهایی با همکاری سایر نهادها برای حل این مشکلات تدبیر کند.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری مهم است که بیماری کرونا در طی این سال‌ها موجب شد تا این فرهنگ در جامعه ما گسترش پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، برنامه‌ریزی در حوزه تحقیق و پژوهش و فناوری‌های پیشرفته، سند جامع سلامت، احیای شورای سلامت استان، توجه به مقوله جوانی جمعیت و ارتقای سلامت معنوی را از دیگر مقوله‌های مهم حوزه سلامت استان برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به برگزاری هفته سلامت از ۱۷ لغایت ۲۳ اردیبهشت ماه با رویکرد توجه به حوزه‌های زیست محیطی و کمک به حفظ محیط زیست سالم گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی با هدف نهادینه شدن شعار سلامت ما، سلامت سیاره ماه در سطح کشور و استان قم پیش‌بینی شده است.

مهدی مصری با تاکید بر اینکه برنامه‌های امسال با محوریت مردم مسئولین و سمن‌ها اجرا می‌شود افزود: در این هفته موضوع تحقیق عدالت و نظام سلامت، دستیابی به انرژی پاک، مدیریت حوادث و بلایا ارتقای سلامت و جوانی جمعیت، تولید پاک و مدیریت پسماندها، تغذیه سالم از مزرعه تا سفره و کاهش و کنترل مصرف دخانیات دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 104168

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104168/تکریم-بیماران-باهرجایگاهی-ضروری-تقویت-فرهنگ-پیشگیری-بیماری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir