کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازار دچار رها شدگی نخواهد شد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 22 ارديبهشت 1401 ساعت 10:32

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:افزایش قیمت‌ها در چارچوب و سقف مشخصی خواهد بود و بازار دچار رها شدگی نخواهد شد.


به گزارش قم نیوز جلسه هم اندیشی وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی با طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در خصوص چگونگی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و آثار و پیامد‌های آن در جامعه بر گزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه که در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با هدف روشنگری و معرفی ابعاد مختلف و آثار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بخش‌های مختلف جامعه برگزار شد، در خصوص ضرورت و علل حذف ارز ترجیحی و اختصاص مستقیم یارانه‌ها به مردم و ارائه کالابرگ الکترونیکی برای تامین اقلام اساسی به مردم در جمع طلاب و فضلا صحبت کرد.

 عبدالملکی گفت: بر اساس محاسبات انجام شده در دولت، تورم آزاد سازی قیمت اقلام اساسی در بخش‌های مختلف محاسبه شده است و پیش بینی‌ها بر اساس مدل‌های اقتصادی نشان می‌دهد تورم در بخش‌های مختلف بین ۲ تا ۵ درصد خواهد بود.

او می گوید: افزایش قیمت‌ها در چارچوب و سقف مشخصی خواهد بود و بازار دچار رها شدگی نخواهد شد و با افزایش نظارت‌ها قیمت‌ها کنترل خواهد شد.

عبدالملکی در خصوص زمان اجرای این طرح گفت: اجرای این طرح باید از سال‌های گذشته عملی می‌شد که در دولت قبل اجرایی نشد و با توجه به شرایط امروز جامعه و عرصه بین المللی ضرورت اجرای آن دو چندان شده است.

او در خصوص اهمیت اجرای طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی افزود: با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات اقلام اساسی علاوه بر دلال بازی و قاچاق ماهیانه ۳۸ هزار میلیاردتومان از جیب مردم می‌رود و به طور ماهانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای واردات نهاده‌های دامی خرج می‌شود.

ضرورت کنترل تورم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، آگاهی بخشی به مردم و پرهیز از شتاب زدگی در اجرایی شدن طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی در نظارت، نظارت جدی دقیق و صادقانه در اجرای طرح، تهیه پیوست رسانه‌ای برای اجرای طرح و کنترل فضای روانی جامعه، روشنگری در خصوص جاماندگان دریافت یارانه جدید، لزوم مدیریت نقدینگی وکنترل تورم وگرانی از مهمترین موضوعاتی بود که طلاب فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کردند.



انتهای پیام / 106


کد مطلب: 104271

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104271/بازار-دچار-رها-شدگی-نخواهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir