کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت خاطرات سینمادار قدیمی قم

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 23 ارديبهشت 1401 ساعت 11:31

خاطرات حاج محمد برقعی نخستین سینما‌دار پس از انقلاب در قم از سوی حوزه هنری در حال گردآوری است.


به گزارش قم نیوز سید محسن امامیان پژوهشگر و نویسنده حوزه ادبیات پایداری که به سفارش واحد مطالعات پایداری حوزه هنری استان قم در حال تهیه مجموعه خاطرات حاج محمد برقعی، نخستین سینما‌دار و تهیه‌کننده فیلم پس از انقلاب در قم است، خبر از پیشرفت ۳۰ درصدی مراحل ثبت خاطرات این پروژه داد.

 
امامیان درباره پروژه گفت: در این پروژه تاریخ سینما و سینماداری در قم را بر اساس خاطرات حاج محمد برقعی ثبت و ضبط می‌کنیم.
 
او در معرفی حاج محمد برقعی گفت: او مؤسس اولین سینما در استان قم پس از انقلاب اسلامی است. حاج محمد برقعی که دارای سوابق انقلابی است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عضو مؤثر تیم حفاظت امام خمینی (ره) در قم بوده و بعد‌ها فرمانده دسته در جنگ تحمیلی شده‌است. برقعی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با دغدغه‌های فرهنگی اقدام به تأسیس سینما «شهر قیام» در قم می‌کند. این حرکت او مخالفین و موافقین بسیاری داشته‌است.
 
او گفت: محمد برقعی پیش از تأسیس سینما قیام در تبدیل سالن اجتماعات دادگاه انقلاب قم به سینما تربیت و در تولید اولین فیلم سینمایی بعد از انقلاب با نام «فریاد مجاهد» نقش موثری داشته‌است.
 
این پژوهشگر و نویسنده ادبیات پایداری می گوید : خاطرات حاج محمد برقعی مدیر فعلی پردیس سینمایی «شهر آفتاب» قم، نه تنها تاریخ شفاهی سینماداری پیش و پس از انقلاب در شهر مقدس قم را در بر دارد بلکه بیانگر مقاطع مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که با توجه به شخصیت ارزشمند آقای برقعی اثری مهیج، جذاب و سرشار از نکات اخلاقی و اجتماعی خواهد بود.
 
شایان ذکر است سید محسن امامیان مدیر پروژه ثبت و انتشار خاطرات سید محمد برقعی، نویسنده رمان‌های «اربعین طوبی» و «سنگی که سهم من شد» است. وقایع این دو کتاب به اتفاقات دوران دفاع مقدس و تاریخ اسلام مربوط می‌شود.


انتهای پیام / 106 


کد مطلب: 104288

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104288/ثبت-خاطرات-سینمادار-قدیمی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir