کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۴ هزار دانش‌آموز از موزه فاطمی قم بازدید می‌کنند

قم نیوز , 23 ارديبهشت 1401 ساعت 13:54

رییس اداره موزه فاطمی گفت: علاوه بر ده‌ها بازدید گروه‌های دانش‌آموزی مدرسه‌های استان قم، در فصل بهار امسال بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز قمی در قالب طرح بازدید بهارانه از موزه فاطمی بازدید می‌کنند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی در گفت‌وگویی افزود: در طرح بهارانه با هماهنگی و تعامل صورت گرفته با مرکز نوجوانان فاطمی و امور فرهنگی خواهران حرم مطهر، نزدیک به دو هزار کارت بازدید به عنوان جایزه ویژه نوجوانان شرکت‌کننده در برنامه‌های نوروزی مرکز نوجوانان فاطمی و نزدیک به ۶ هزار کارت بازدید نیز به عنوان تکریم و تجلیل از شرکت‌کنندگان در آیین جمع‌خوانی قرآن کریم نوجوانان حرم مطهر در ماه مبارک رمضان تقدیم این افراد شده‌است. 

وی ادامه داد: همچنین از طرف موزه فاطمی به حدود چهار هزار نفر از دختران نوجوان و دانش آموز که در ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان واحد امور فرهنگی خواهران حرم مطهر فاطمی به ویژه در آیین جمع خوانی دختران در رمضان شرکت فعالانه داشته اند، کارت بازدید موزه فاطمی تقدیم شده‌است.

وی گفت: این طرح در راستای استفاده از ظرفیت های درون سازمانی برای پیشبرد و کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی آستان مبارک فاطمی و هم افزایی بین‌بخشی در حوزه فرهنگی آستان مقدس برای نخستین بار اجرا شد.

مشکاتی اضافه کرد: با استقبال چشمگیر انجام شده، از این پس نیز با هماهنگی و همیاری خوبی که بین ادارات و واحدهای فرهنگی حرم مطهر با موزه فاطمی شکل گرفته است، در برخی ویژه برنامه های فرهنگی نوجوانان و جوانان، علاوه بر اهدای جوایز مادی و مشوق های مرسوم، یک بازدید تفریحی و در عین حال آموزنده از موزه تاریخی و هنری آستان فاطمی نیز برای افراد در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح بهارانه موزه دو هزار کارت بازدید نیز ویژه دهه کرامت امسال پیش بینی شده است، گفت: این بازدیدهای ویژه با ارایه توضیحات روایتگران موزه به دانش آموزان و مخاطبان همراه است که ضمن ایجاد فضای با نشاط تفریحی و سرگرمی، هویت بخشی و اثرگذاری تربیتی نیز دارد و نوعی تداوم ارتباط محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کارت های بازدید بهارانه تا آخر خرداد امسال اعتبار دارد، افزود: بخشی از دانش آموزانی که کارت بازدید موزه دریافت کرده اند در ایام ماه مبارک رمضان به صورت گروهی از این موزه بازدید داشتند و بقیه پس از ماه مبارک در هفته‌های آتی از فرصت بازدید به صورت گروهی یا انفرادی بهره مند می شوند.

مشکاتی گفت: به خاطر تسهیل بازدید دانش آموزان دریافت کننده کارت و ترغیب به بازدید از موزه فاطمی به همراه خانواده، موزه فاطمی در قالب طرح بهارانه ۵۰ درصد نیز به خانواده و دوستان همراه آن‌ها تخفیف می دهد؛ بنابراین این افراد می توانند با تشکیل گروه چندنفره از خانواده یا دوستان خود از تخفیف ۵۰ درصدی موزه برای آنان نیز برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: ترغیب دانش آموزان به شرکت در برنامه های ترویجی و معارفی واحدهای فرهنگی آستان مقدس فاطمی، بهره مندی از برکات انس با قرآن در فضای معنوی بارگاه فاطمی، فراگیری آموزه های قرآنی و نیز عبرت‌آموزی و دانش‌افزایی نسبت پیشینه و سیر تحولات معماری، فرهنگی و خدماتی این آستان مبارک در فضای تاریخی و هنری موزه و در بستر اشیای موزه ای، از جمله هدف های فرهنگی و تربیتی طرح بازدید بهارانه است.

موزه فاطمی (حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)) در میدان آستانه، جنب درِ یک حرم مطهر قرار دارد و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت اینترنتی می‌توانند به تارنمای «قم‌تیکت» به نشانی اینترنتی www.qomticket.com مراجعه کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای آگاهی از این برنامه‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) می‌توانند به تارنمای این آستان مقدس به نشانی اینترنتی https://amfm.ir مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۱۷۵۱ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند. 


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 104289

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104289/۱۴-هزار-دانش-آموز-موزه-فاطمی-قم-بازدید-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir