کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خیران و حامیان سلامت قم تجلیل شدند

قم نیوز , 23 ارديبهشت 1401 ساعت 14:41

در ششمین روز از هفته سلامت از خیران و حامیان سلامت استان قم تجلیل شد.


به گزارش قم نیوز در همایش خیرین و حامیان سلامت از ۲۷ فعال این عرصه با اهدای نشان و لوح سپاس از سوی دکتر عین الهی وزیر بهداشت و در مان تجلیل و قدردانی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم که با حضور خیران، نمایندگان مردم قم و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با اشاره به فرسودگی و کمبود برخی از تجهیزات بیمارستانی گفت: هزینه این تجهیزات ۱۴ میلیارد تومان است که در این نشست خیران ۲۵ درصد از این مبلغ را برعهده گرفتند.

دکتر مصری توسعه شبکه بهداشت استان، افزایش ظرفیت ناوگان آمبولانسی و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی و ایجاد برخی رشته‌های دانشگاهی را از اهداف پیش روی گروه بهداشت و درمان استان بیان کرد.

او واکسن هراسی را نمونه‌ای از نقص قوانین خواند و گفت: اگر شخصی در اروپا دندان پوسیده و خراب داشته باشد،جریمه می‌شود، اما در ایران قوانینی برای مقابله با واکسن گریزی کرونا نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی ماموریت‌ها نسبت به سال گذشته هم گفت: از ۴۵ درمانگاه استان به دلیل کمبود تجهیزات فقط ۱۳ درمانگاه فعال است که بار ماموریت‌های اورژانس را افزایش می‌دهد.

دکتر مصری با تاکید بر ضرورت ایجاد موسسه اعتبار بخشی در عملکرد و نقش دستگاه‌ها در حمایت از بهداشت و درمان   گفت: به طور مثال جوندگان در معابر و جوی‌های شهر زیاد شده و شهرداری زیر بار نمی‌رود که ساماندهی آن وظیفه این دستگاه است.

امیر ابادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به موقعیت مواصلاتی استان قم و سکونت ۲۶۰ هزار تبعه خارجی در این شهر گفت: نزدیکی به پایتخت و جمعیت واقعی استان سبب شده دستگاه‌های خدمات رسان به صورت نامتناسب از اعتبارات ملی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری دیگر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به کمبود برخی تخصص‌ها در استان و حتی کشور گفت: این برای نظام سلامت کشور ننگ است، که، یک زن مریض را پزشک مرد سونوگرافی کند.

او  با اشاره به ظرفیت کم نظیر خیران و عملکرد آن‌ها در عرصه سلامت و درمان گفت: یکی از ارزش‌های بهداشت ودرمان حضور خیران است که با اتکای به خود و بدون گرفتاری در پیچ و تاب اداری مرسوم کشور عملکرد عالی دارند.

در استان قم ۱۰۰ خیر سلامت فعال هستند که در یک سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت همیار دولت بوده اند.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 104290

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104290/خیران-حامیان-سلامت-قم-تجلیل-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir