کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شود

قم نیوز , 23 ارديبهشت 1401 ساعت 16:17

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: برگزاری کنگره‌ای به منظور بزرگداشت ابعاد مختلف شخصیتی و مقام شامخ علمی فقاهتی و همچنین رونمایی از آثار آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی ضروری است.


به گزارش قم نیوز  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم در دیدار بیت مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی، از ایشان به عنوان شخصیتی ارزشمند و دارای حسن نیت یاد کرد و اظهار داشت: مراسم ترحیم و تشییع آن مرجع، به بهترین شکل و با آبرومندی برگزار گردید.

وی بیت آن مرحوم را بیتی خوش نام در میان بیوت مراجع ذکر کرده و ابراز امیدواری کردند که این نام خوش و موقعیت عالی همچنان در بیت ایشان باقی بماند.

 آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین آثار و تالیف‌های آیت‌الله صافی را مورد توجه قرار داد و گفت: کتاب منتخب‌الاثر راثری ماندگار و بی‌نظیر است،  شایسته است که کرامت‌هایی که ایشان در تالیف این اثر داشته در چاپ جدید آن تقریر و اضافه شود.

وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با مرحوم صافی گلپایگانی افزود: من با ایشان و اخوی شان از درس مرحوم آیت الله بروجردی آشنا شدم و در میان شاگردان مرحوم آیت‌الله بروجردی ایشان جز تشکیل دهندگان خوب درس بود.

آیت الله مکارم شیرازی به همکاری آن مرحوم با مجله مکتب اسلام نیز اشاره کرد و گفت: برغم اقتضای سن ایشان، او شخصیتی روشن فکر و به روز بود که این را می توان از اعلامیه‌هایی که در حوادث گوناگون منتشر می‌کرد، به وضوح دریافت.

وی  برگزاری کنگره‌ای جهت بزرگداشت ابعاد مختلف شخصیتی و مقام شامخ علمی فقاهتی ایشان و همچنین رونمایی از آثار ایشان را ضروری دانست و تاکید کرد: خاصیت گذر زمان، کمرنگ شدن مسائل مادی است، اما تاریخ معنوی با گذر زمان روشن تر و پربارتر می شود، ازاین رو آثار معنوی در قلب‌های همگان باقی می‌ماند و پربار می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی دوازدهم بهمن‌ماه سال گذشته در سن ۱۰۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 104292

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104292/کنگره-بزرگداشت-مرحوم-آیت-الله-صافی-گلپایگانی-برگزار-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir