کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم در تابستان امسال درصورت همکاری مشترکان برق خاموشی نخواهد داشت

خبرگزاری ايرنا , 26 ارديبهشت 1401 ساعت 10:02

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق قم گفت: در صورت همکاری مشترکان در مصرف بهینه برق و جلوگیری از اتلاف انرژی برق، تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت.


به گزارش قم نیوز سید محمد ارجمندزاده معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق قم افزود: خاموشی‌های برق ناشی از ناترازی در تولید و مصرف انرژی است که رفع این مشکل نیاز به مدیریت مصرف از سوی مشترکان برق دارد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق قم اضافه کرد: با توجه به تدابیر وزارت نیرو که از سال گذشته آغاز شده، ۱۰۰ برنامه برای عبور از پیک تابستان امسال در نظر گرفته شده‌است؛ البته این برنامه‌ها در زمستان سال گذشته نیز اجرایی شد و زمستانی بدون خاموشی سپری کردیم.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این برنامه‌ها و با همکاری مشترکان درحذف مصارف غیرضروری، از تابستان نیز بدون خاموشی عبور خواهیم کرد.

ارجمندزاده با اشاره به این‌که اگر مصرف بیش از تولید باشد طبیعتا برای کنترل شبکه ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد، بیان کرد: بعضی از خاموشی‌ها ناشی از فرسودگی تجهیزات یا اتصالی است؛ ولی خاموشی که به‌صورت دستی یا با برنامه برای کنترل شبکه اعمال شود، نخواهیم داشت.

۴۸ خدمت در اپلیکیشن «برق من» ارائه می‌شود
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق قم در ادامه با بیان این‌که ۳۰ درصد مشترکان برق قم از اپلیکیشن «برق من» استفاده می‌کنند، گفت: ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری که سال‌ها با وقفه مواجه بود و به‌صورت کامل اجرایی نمی‌شد، با شیوع ویروس کرونا به‌صورت کامل و جامع از طریق نرم‌افزار «برق من» اجرایی شد.

وی افزود: نرم‌افزار «برق من» به‌صورت سراسری توسط شرکت توانیر راه‌اندازی شد و توسعه پیدا کرد و همه خدمات شرکت توزیع نیروی برق را به‌صورت غیرحضوری به مردم ارائه می‌کند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق قم ادامه داد: در این نرم‌افزار ۴۸ خدمت ارائه می‌شود و مردم می‌توانند بدون حضور در شرکت توزیع، خدمات را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: خدماتی از جمله درخواست انشعاب، صدور قبض المثنی، صدور قبض آنی و اعلام خاموشی در اپلیکیشن «برق من» امکان‌پذیر است.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 104346

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104346/قم-تابستان-امسال-درصورت-همکاری-مشترکان-برق-خاموشی-نخواهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir