کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

آب ورودی از سرشاخه‌های دز به قم کاهش ۵۰ درصدی داشته است

خبرگزاری مهر , 19 خرداد 1401 ساعت 21:27

مدیرعامل آبفای قم گفت: آب ورودی از سرشاخه‌های دز به قم در مقایسه با سال گذشته کاهش۵۰ درصدی داشته و این کاهش سهم آب از سویی و افزایش مصرف آب از طرف دیگر سبب شده تا کیفیت آب قم پایین بیاید.


به گزارش قم نیوز حسن بختیاری ظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان قم به دلیل اینکه در شرایط اقلیمی گرم و خشک دارد و همچنین از آنجا که شاهد کاهش بارندگی سالیانه در استان بوده‌ایم در وضعیت تنش آبی قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تأمین آب شرب پایدار برای استان قم گفت: برای آنکه تأمین آب شرب مصرفی استان قم به وضعیت پایدار برسد ساخت ۱۰۰ هزار متر مکعب مخزن آب در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در سال جاری آب ورودی از سرشاخه‌های دز به استان قم در مقایسه با سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته است و این کاهش سهم آب از سویی و افزایش مصرف آب از طرف دیگر سبب شده تا کیفیت آب قم پایین بیاید و شور شود.

بختیاری افزود: به منظور تأمین آب شرب مصرفی شهر قم و همچنین جبران کاهش ورودی آب ناچار به استفاده داز آب چاه‌های داخل شهر قم شدیم و آب این بخش وارد مدار مصرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین ابراز داشت: در روزهای اخیر به دلیل افزایش برداشت آب از سد ۱۵ خرداد وضعیت توزیع آب در شرایط متعادل‌تری قرار گرفته است.

وی گفت: در روزهای گذشته مصرف آب در استان قم به ۵۰۰۰ لیتر بر ثانیه رسید که این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نیم درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بختیاری بیان داشت: پیگیری‌هایی که از سوی استانداری قم و همچنین نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در حال انجام است امیدواریم سهم آب قم از سرشاخه‌های دز افزایش یابد تا آب با کیفیت تری به دست مردم برسد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 104692

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104692/آب-ورودی-سرشاخه-های-دز-قم-کاهش-۵۰-درصدی-داشته

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir