کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کبدی‌کاران قمی در انتظار سالن مناسب برای تمرین

خبرگزاری فارس , 21 خرداد 1401 ساعت 17:22

رئیس هیأت کبدی استان قم مهم‌ترین مشکل این هیأت را نداشتن سالن مناسب برای تمرین در داخل شهر قم دانست و گفت: مسئولان استانی وعده دادند که سالن انقلاب منطقه نیروگاه را در اختیار این هیأت قرار دهند که امیدواریم این وعده محقق شود.


به گزارش قم نیوز مسلم رشیدی رئیس هیئت کبدی استان قم در خصوص وضعیت هیئت کبدی بیان کرد: علاقه‌مندان به رشته کبدی در این سال‌ها شاهد بودند که این ورزش در قم پیشرفت زیادی کرده و بسیار مورد توجه قرار گرفته است، یکی از دلایل پیشرفت کبدی در قم حضور علی اصغر وفایی بازیکنی از توابع جعفریه در تیم ملی و کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان است.

وی افزود: کبدی در قم در دو بخش آقایان و بانوان در رده جوانان و بزرگسالان پیگیری می‌شود، به دلیل اینکه این ورزش بسیار سنگین و پر ریسک است ما اجازه ندادیم این ورزش در رده نوجوانان و نونهالان دنبال شود، بازیکنان می‌توانند با ورود به سن ۱۵ سالگی عضو تیم جوانان ما شوند و تمریناتشان را زیر نظر مربیان بومی و غیر بومی دنبال کنند.

رئیس هیئت کبدی استان قم عنوان کرد: بیشتر فعالیت ما در بحث استعدادیابی در مدارس است، متاسفانه در این مدت به خاطر تعطیلی مدارس به دلیل کرونا نتوانستیم موضوع کشف استعداد را به خوبی دنبال کنیم اما امیدواریم با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید افراد مستعد در بحث ورزش کبدی را کشف و آنها را پرورش دهیم.

وی در خصوص بیمه ورزشکاران عضو هیئت کبدی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم هیئت کبدی در سال گذشته این بود که ۵۰ ورزشکار در بخش آقایان و ۶۰ ورزشکار در بخش بانوان بیمه ورزشی شدند تا اگر در تمرینات یا مسابقات دچار مصدومیت شدند از نظر مالی مشکلی نداشته باشند، در سال جاری اگر همکاری‌های لازم انجام شود آماده هستیم تا کبدی بازان بیشتری را بیمه کنیم.

رشیدی ادامه داد: بازیکنان ما در دو بخش جوانان و بزرگسالان همه روزه در حال تمرین هستند، تمرینات آقایان در سالن خانه کبدی استان قم دنبال می‌شود اما بانوان علاوه بر این سالن در مکان‌های دیگری هم زیر نظر مربی خود تمرین می‌کنند.

رئیس هیئت کبدی استان قم در رابطه با تقویم ورزشی این هیئت در سال جاری گفت: ابتدای امسال تقویمی را با همکفری همکارانم در هیئت کبدی طراحی کردیم و به فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم ارائه دادیم، در قسمت مسابقات رقابت‌های جوانان آقایان و بانوان را داریم و همچنین اگر شرایط آماده شود به دنبال این هستیم تا المپیاد استعداد‌‌های برتر را در قم برگزار کنیم.

وی افزود: در بخش دیگر دو لیگ آقایان و بانوان را برگزار می‌کنیم و در مسابقات ساحلی تیم آقایان نیز در زمان مسابقات از قم اعزام خواهند شد، همچنین علاوه بر رقابت‌های رسمی و در قالب لیگ مسابقات مناسبی را داریم که قرار است با توجه به هر ایام در رده جوانان و بزرگسالان در دو بخش آقایان و بانوان مسابقاتی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این مسابقاتی که تا به الان برگزار شده مسابقات روز قدس است که در دو بخش این رقابت‌ها را برگزار کردیم و به مناسبت فرا رسیدت ایام الله دهه فجر و هفته تربیت بدنی مسابقات جذابی را با حضور ورزشکاران قمی برگزار خواهیم کرد.

رئیس هیئت کبدی استان قم در خصوص برگزاری کلاس‌های ارتقای دانش مربی‌گری و داوری اظهار کرد: فعالیت‌های هیئت کبدی فقط به مسابقات محدود نمی‌شود، کلاس‌های مختلف ارتقای دانش در بخش داوری درجه ۳ بانوان را داریم و با همکاری فدارسیون کبدی اگر شرایط فراهم شود و امکانات لازم را در اختیارمان بگذارند این آمادگی را داریم که کلاس‌های مربی‌گری درجه ۲ آقایان کشوری را در قم برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: مسابقات استانی را هم در تقویم ورزشی هیئت کبدی قم پیش بینی کرده‌ایم، این مسابقات معمولا قبل از اعزام تیم‌های ملی به مسابقات جهانی است تا تیم ملی کشورمان با نفرات مستعد در رقابت‌ها حضور پیدا کند.

رئیس هیئت کبدی قم در خصوص وضعیت دو تیم لیگ یکی کبدی قم خاطر نشان کرد: خوشبختانه ما دو تیم لیگ یکی را در بخش آقایان و بانوان داریم که در آخرین دوره مسابقات توانستند نتایج قابل قبولی را کسب کنند، امسال هم اگر شرایط مالی هیئت مناسب بود و فدارسیون مسابقات را برگزار کرد آمادگی این را داریم این دو تیم را به مسابقات دسته اول کشور اعزام کنیم.

رشیدی در رابطه با وضعیت ملی پوشان قمی بیان کرد: ما در دو بخش بانوان و آقایان ملی پوش داریم در قسمت بزرگسالان حمید میرزایی نادر که در قم سکونت دارد اما ورزش خود را در کشور دیگری دنبال می‌کند یکی از ملی پوشان ما محسوب می‌‌شود، اگر اردوی تیم ملی جوانان هم برگزار شود ۲ یا ۳ بازیکن از قم در این اردو حضور خواهند داشت.

وی افزود: در قسمت بانوان نیز زینب بختیاری را داریم که در چند اردوی تیم ملی حضور داشته است، همچنین در بخش جوانان نیز ثنا نامدار و زینب باقری را داریم که نمایندگان قم در تیم ملی جوانان کبدی هستند.

رشیدی در خصوص مشکلات هیئت کبدی اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل ما در حال حاضر نبود یک سالن برای تمرین در داخل شهر است، بر اساس آخرین اطلاعی که دارم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم به ما قول داده است که سالن انقلاب در منطقه نیروگاه را در اختیار هیئت کبدی بگذارد تا تمریناتمان در داخل شهر دنبال شود که امیدواریم این وعده زودتر محقق شود.

وی در پایان افزود: در بحث وسایل تمرینات آمادگی بدنی هم کمبود‌هایی را داشتیم اما با پیگیری‌های انجام شده بخشی از آنها تهیه شده و بخشی دیگر به زودی به مجموعه هیئت کبدی استان قم اضافه می‌شود، لازمه همه این موضوعات بحث وجود اعتبارات مالی است که امیدواریم فدراسیون کبدی و اداره‌کل همکاری‌های لازم را مانند گذشته با ما انجام دهند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 104704

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104704/کبدی-کاران-قمی-انتظار-سالن-مناسب-تمرین

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir