کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی: تاثیرگذاری ذلت برابر دشمن در جامعه از سایر گناهان بیشتر است

خبرگزاری فارس , 27 خرداد 1401 ساعت 12:39

یکی از مراجع تقلید با اشاره به موضوع دریافت دیرکرد وام گفت: ربا و ذلت در برابر دشمن دو گناهی بوده که طبق آیات قرآن تاثیرگذاری آنها در جامعه از سایر گناهان بیشتر است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه صبح امروز جمعه ۲۷ خرداد با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم دیدار کرد.

آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با قدردانی از اقدامات رئیس قوه قضائیه در امر احقاق حق و اجرای عدالت به فرازهایی از نامه حضرت امیر(ع) خطاب به مالک اشتر پیرامون نحوه تعیین قضات اشاره و اظهار کرد: حضرت امیر(ع) تاکید دارند که قضات باید از میان افضل اشخاص انتخاب شوند و از آنها پشتیبانی و حمایت انجام شود.

این مرجع تقلید با اشاره به تاکیدات حضرت امیر(ع) مبنی بر حمایت از مردم و مظلومان گفت: طبق فرمایشات امیرالمومنین علی(ع)، مردم ستون دین و سپر در برابر دشمن هستند لذا حمایت و پشتیبانی از آنها ضروری است و بحمدالله قوه قضائیه و شخص رئیس دستگاه قضا در مدت اخیر در مقام احقاق و استیفای حقوق مردم گام‌های خوبی را برادشته‌اند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: احقاق حق و اجرای عدالت، از امور بسیار خطیر و مهم بوده که امروز این مسؤولیت بر عهده شما به عنوان رئیس قوه قضائیه است و بحمدالله تا اینجا توانسته‌اید این مهم را تحقق بخشید و ما برای توفیقات شما در ادامه این مسیر دعا می‌کنیم.

وی بیان کرد: امروز قاطعیت، اراده و راهبردهای رئیس قوه قضاییه بسیار تاثیرگذار و خوب ارزیابی می‌شود و کارهای شایسته‌ای در دستگاه قضایی در راستای خدمت به مردم انجام گرفته است.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به موضوع دریافت دیرکرد وام بیان کرد: ربا و ذلت در برابر دشمن دو گناهی است که طبق آیات قرآن تاثیرگذاری آنها در جامعه از سایر گناهان بیشتر است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه نیز در این دیدار با اشاره به اهداف سفر هیأت عالی قضایی به استان قم و اقدامات و برنامه‌ها و مصوبات صورت گرفته در جریان این سفر اظهار کرد: مدیران ارشد دستگاه قضایی در جریان سفر به استان قم با حدود ۳۳۰ تن از مردم به طور حضوری دیدار کردند و به بررسی و رسیدگی مسائل حقوقی و قضایی آنها پرداختند.

وی افزود: برخی از موضوعات مطرح‌شده از جانب ملاقات‌کنندگان با مسؤولان عالی قضایی در جریان سفر به استان قم، اختصاص به دستگاه قضایی نداشت؛ با این حال ما نسبت به این قبیل درخواست‌ها نیز در حد توان پیگیری‌های لازم را به عمل خواهیم آورد.

رئیس عدلیه با اشاره به دستور خود مبنی بر تشکیل کارگروهی برای رسیدگی‌ ویژه به مسائل و مشکلات مطرح‌شده از جانب ملاقات‌کنندگان و مردمی که نامه‌های خود را ارسال کرده‌اند، گفت: نمایندگانی از دستگاه قضایی نقاط مختلف استان قم به‌منظور سرکشی از مراکز قضایی و رسیدگی به مشکلات مردم اعزام شدند و گزارش‌های خود را برای ترتیب اثر دادن ارائه کردند.

اژه‌ای با اشاره به اقدامات قوه قضاییه طی ماه‌های اخیر برای ساماندهی انبارهای اموال تملیکی بیان کرد: در جریان سفر به استان قم موضوع تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی استان مورد توجه ویژه قرار گرفت‌.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 104813

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104813/آیت-الله-نوری-همدانی-تاثیرگذاری-ذلت-برابر-دشمن-جامعه-سایر-گناهان-بیشتر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir