کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی بقاع امامزادگان چهل اختران قم

قم نیوز , 29 خرداد 1401 ساعت 9:46

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نیاز طرح ساماندهی بقاع متبرک امامزادگان چهل اختران قم به اعتبارات دولتی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای این طرح اختصاص یافته است.


به گزارش قم نیوز روح الله امرالهی با اشاره به جلسه اخیر اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با نماینده تام الاختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم و اعضای هیات امنای حرم امامزادگان موسی مبرقع و چهل اختران (ع)گفت: در این جلسه پیشنهاد‌های خوبی از سوی طرفین ارائه و توافق‌هایی با اوقاف انجام شد در حالی که برخی پیشنهادات هیات امنای امامزادگان بیشتر از موضوعات مورد توافق بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به این که برای اجرای طرح سه طرف همکاری وجود دارد گفت: احداث پارکینگ با مدیریت شهری و اجرای صحن با اداره کل راه و شهرسازی استان قم و احداث شبستان‌ها نیز با هیات امنای امامزادگان چهل اختران و اوقاف استان است.

امراللهی با بیان این که برای تملک اراضی و منازل موجود در جوار بقاع امامزادگان چهل اختران، اعتبار‌های دولتی درنظر گرفته شده است گفت: طبق آخرین تصمیم برای احداث شبستان‌ها اوقاف استان با اداره کل راه و شهرسازی توافق کرده که زمین لازم برای احداث شبستان‌ها را تحویل بدهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم می گوید: احداث صحن امامزادگان از اعتبارات ملی و توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قم انجام خواهد شد.

امراللهی گفت: منبع مالی برای تملک منازل شخصی در حوزه صحن و شبستان‌ها با اعتبارات ملی است و در حوزه پارکینگ هم شهرداری قرار شد تملک لازم را انجام دهد و در حقیقت هر دستگاهی در مسیر موظف شده خود کار تملک را به سرانجام برساند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در این زمینه که برخی اهالی منطقه گفته اند ارزش گذاری املاک آن‌ها به ازای متری سه هزار تومان انجام شده است گفت: بر اساس تعریف «قیمت منطقه ای» املاک منطقه متری سه هزار تومان قیمت منطقه‌ای دارند، اما مردم نگران نباشند چرا که هیات سه نفره‌ای از دارایی، دادگستری و شورای شهر املاک را تعیین قیمت می‌کند که فعلا در مورد حدود قیمت آن نمی‌توانیم صحبت کنیم.

او گفت: آخرین پلاک‌ها که در مورد صحن بوده با ردیف بودجه دولتی در حال تملک است.

امراللهی هم چنین در مورد قرار گرفتن خانه تاریخی توکلی در محدوده طرح گفت: مدیریت شهری در این زمینه در حال مذاکره با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم است.

اجرای طرح ملی توسعه آستان چهل اختران از سال ۱۳۸۹ با سفر مقام معظم رهبری به قم تصویب و عملیات اجرایی آن در سه فاز آغاز شد که مقرر گردید یک‌سوم اعتبارات پروژه از دفتر مقام معظم رهبری، یک‌سوم اعتبارات مربوط به راه و شهرسازی و یک‌سوم نیز از اعتبارات استانی باشد.



انتهای پیام / 106


کد مطلب: 104836

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104836/تخصیص-۲۵۰-میلیارد-ریال-اعتبار-ساماندهی-بقاع-امامزادگان-چهل-اختران-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir