کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: معضلات اجتماعی برخی بوستان‌ها و مجتمع‌های بین راهی قم ساماندهی شد

خبرگزاری مهر , 1 تير 1401 ساعت 20:25

استاندار قم از ساماندهی معضلات اجتماعی و مسائل مربوط به حجاب و عفاف در برخی بوستان‌ها و مجتمع‌های بین راهی قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز سید محمدتقی شاهچراغی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: مسائل حجاب و عفاف در برخی بوستان‌ها و مجتمع‌های بین راهی قم، مانند بوستان علوی و مجتمع مهر و ماه با حضور دادستانی، نیروی انتظامی و سپاه سامان‌دهی شد.

استاندار قم با اشاره به تحول‌های اساسی در وضعیت حجاب و عفاف ادارات با آغاز فعالیت دولت سیزدهم ابراز داشت: بدون اینکه اقدام عملی شود استفاده از پوشش چادر در اداره‌های استان، خود به خود افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: تیم‌هایی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اداره‌های قم تشکیل شدهو در مورد برخی موارد که مشکلاتی وجود داشت برطرف خواهند شد و این روند همچنان ادامه دارد.

شاهچراغی افزود: در فصل تابستان با توجه به اینکه حضور بیشتر مردم در بوستان‌ها و افزایش آمار سفرها را داریم باید کارهای اساسی‌تری انجام شود و در این راه بخشی از کارها سلبی است ولی در حوزه ایجابی باید بیشتر انجام وظیفه کنیم.

وی به ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و افزود: برخی از کارهای مهمی که در خصوص امر به معروف باید انجام شود، مربوط به فصل تابستان است.

استاندار قم در ادامه سخنانش به برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای احیای امر به معروف و ارزش‌های اخلاقی و دینی در جامعه به‌ویژه میان نسل جوان اشاره کرد و گفت: قرار است با همکاری اداره‌های کل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و تبلیغات اسلامی ۵۰۰ مدرسه در قم هدف‌گذاری شده و در طول تعطیلی‌های تابستان فعال باشند، و معلمانی که تمایل دارند نیز به صورت جهادی مساعدت کنند.

شاهچراغی افزود: حضور طلبه‌ها در مدارس در قالب طرح امین از دیگر برنامه‌های فرهنگی دینی است و اگر توفیق در امر به معروف را می‌خواهیم آشنایی جوانان با اهل بیت (ع) ضروری است، از این رو طرح اعزام دانش‌آموزان استان به حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 104902

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104902/استاندار-قم-معضلات-اجتماعی-برخی-بوستان-ها-مجتمع-های-بین-راهی-ساماندهی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir