کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سطح ذخیره‌سازی گندم در قم برای بیش‌ از نیاز چندماه است

قم نیوز , 2 تير 1401 ساعت 9:47

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: سطح ذخیره‌سازی گندم در قم برای تهیه آرد و پخت انواع نان‌های مورد مصرف مردم، همیشه برای بیش‌از نیاز چند ماه استان است.


به گزارش قم نیوز سعید محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم بیان کرد: وضعیت تامین آرد برای نانوایی‌های استان در شرایط مطلوبی است و به صورت پیوسته آرد لازم برای تهیه انواع نان‌های مورد نیاز مردم قم در خود استان تولید و در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم در ادامه با اشاره به اجرای عملیات نصب کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌های قم، افزود: با اجرایی شدن کامل این طرح خرید نان از نانوایی‌های استان تنها با استفاده از کارت‌های بانکی قابل انجام است البته هیچ تفاوتی در قیمت نان صورت نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح اتباع غیر ایرانی که به صورت مجاز و قانونی در استان قم اقامت دارند نیز می‌توانند با استفاده از کارت‌خوان‌های هوشمند نان را به همین قیمت کنونی تهیه کنند و هیچ مشکلی برای آنان وجود ندارد.

محمدی گفت: در این روش خرید نان،‌ دولت در پایان هر روز کاری تفاوت قیمت نان فروخته‌شده به مردم با قیمت تمام شده نان را به حساب نانوایان واریز می‌کند و بدین صورت هم مردم از یارانه خرید نان استفاده می‌کنند و هم نانوایان مبلغ تفاوت قیمت نان را دریافت می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اجرای طرح فروش کیلویی نان در قم نیازمند بررسی‌های کارشناسی است و به همین دلیل هم‌اکنون در دستور کار نیست، گفت: فروش کیلویی برخی از نان‌ها مانند سنگک امکان دارد موجب کاهش کیفیت آن به دلیل افزایش حجم، سنگین‌تر شدن و پخته ناکافی همه قسمت‌های نان شده و در ادامه موجب نارضایتی مردم شود.

گفتنی است ۸۴۲ واحد نانوایی در استان قم شامل طرح استفاده از کارت‌خوان‌های هوشمند خرید نان است، همچنین پنج کارخانه تولید آرد در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 104911

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104911/سطح-ذخیره-سازی-گندم-قم-بیش-نیاز-چندماه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir