کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برپایی دسته عزاداری و مراسم شهادت امام جواد(ع) در قم

خبرگزاری فارس , 4 تير 1401 ساعت 16:28

مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه(س) از برپایی دسته عزاداری خادمان و برگزاری مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع) خبرداد و گفت: مراسم شهادت با سخنرانی آیت‌الله میرباقری و حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی و مداحی عباس حیدرزاده و سید علی حسینی‌نژاد برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی قاسمی با اشاره به برنامه هفتگی مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از ۴ تا ۱۰ تیرماه اظهار کرد: مراسم هفته جاری شامل سالروز شهادت امام جواد(ع) و ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا (س) می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم حرم مطهر هر روز شامل نیایش صبحگاهی همراه با سخنرانی، مراسم سخنرانی قبل از اذان ظهر، قرائت زیارت نامه بعد از نماز عصر، مراسم سخنرانی قبل از اذان مغرب و مراسم سخنرانی بعد از نماز عشا خواهد بود.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان بانوی کرامت گفت: سخنران مراسم قبل از ظهر از شنبه تا دوشنبه حجت الاسلام والمسلمین حسین وحید‌پور، از سه شنبه تا پنجشنبه حجت الاسلام والمسلمین حسن بابائیان و جمعه حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمانی خواهد بود.

وی ادامه داد: مراسم قبل از مغرب نیز شنبه و یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل، دوشنبه و سه شنبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد غلامعلی، چهارشنبه با سخنرانی حجت الاسلام اسماعیل خورشیدی، پنجشنبه در قالب محفل انس با قرآن با سخنرانی حجت الاسلام صافی و جمعه در قالب برنامه زمزم مهدویت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین همتی برگزار خواهد شد.

قاسمی گفت: مراسم شب‌های حرم مطهر بانوی کرامت نیز از شنبه تا جمعه به ترتیب با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین مؤمنی، فرحزاد، حسینی قمی، پناهیان، مؤمنی، میرباقری و برمایی برگزار می شود و از چهارشنبه شب تا جمعه شب نیز در ایام شهادت امام جواد (ع) و سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) به ترتیب سیدعلی حسینی نژاد، عباس حیدرزاده و سیدرضا تحویلدار مداحی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: پنج‌شنبه ۹ تیرماه مصادف با روز شهادت امام جواد (ع) دسته عزای خادمان و زائران رأس ساعت ۹ صبح از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر بانوی کرامت با مداحی عباس حیدر زاده برپا خواهد شد.

قاسمی گفت: در هفته پیش رو سه شنبه شب قرائت دعای توسل با حضور مداحان هیأت جانبازان استان قم، پنجشنبه بعد از نماز صبح قرائت زیارت عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی و مداحی سیدجواد میرجعفری، پنجشنبه شب قرائت دعای کمیل با صدای عباس حیدرزاده و قرائت زیارت جامعه کبیره با صدای حجت الاسلام شهیدی و جمعه صبح مراسم صبحگاهی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد و قرائت دعای ندبه توسط محمدرضا عاصی برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان قم اضافه کرد: در هفته پیش رو یک شنبه قبل از اذان مغرب ویژه برنامه رسانه ای تقرب در حرم مطهر بانوی کرامت تهیه و از شبکه قران و معارف سیما پخش خواهد شد و دعای ندبه صبح جمعه نیز از شبکه دو سیما پخش زنده خواهد داشت.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 104944

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104944/برپایی-دسته-عزاداری-مراسم-شهادت-امام-جواد-ع-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir