کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مکارم شیرازی: شناساندن اندیشه‌های شیعی از نتایج سفر آیت الله اعرافی به واتیکان بود

خبرگزاری مهر , 5 تير 1401 ساعت 19:20

مرجع تقلید شیعیان آشنایی دیگران با اندیشه‌های شیعی را از نتایج مهم سفر آیت الله اعرافی به واتیکان و کشورهای اروپایی برشمرد.


به گزارش قم نیوز آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به نتایج سفر اخیر وی به واتیکان و کشورهای اروپایی گفت: ما سالیان سال در مقابل گفته‌های آنان سکوت کردیم و دفاع جانانه نکردیم، اما این سفرها سبب می‌شود بخشی از این سمپاشی‌ها برچیده شود.

وی گفت: با توجه به ویژگی‌های علمی، نو اندیشی و دیدگاه همگرایی که در شما سراغ داریم، جنابعالی صالح‌ترین شخص برای این سفر بودید و بحمدالله این سفر دارای آثار و نتایج خوبی بوده که من از شما تشکر می‌کنم.

این مرجع تقلید افزود: یکی از مشکلات میان ادیان، تفاوت اندیشه‌ها و اختلاف فکرهاست که با این گونه رفت و آمدها و دیدارها می‌توان آن را کمرنگ و مرتفع ساخت.

وی خاطرنشان ساخت: باید بر مشترکات تکیه کرده و از موارد اختلافی دوری کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی آشنایی دیگران با اندیشه‌های شیعی را از نتایج مهم این سفر برشمرده و افزود: سفر شما به نمایندگی از حوزه‌های علمی شیعی برای برطرف کردن بعضی نسبت‌های خلاف که به شیعیان داده می‌شد، اثرگذار بود.

وی برقراری ارتباط میان عالمان شیعه و اهل سنت را نیز ضروری دانست و بیان کرد: اگر ارتباط با علمای اهل سنت بیشتر شود، می‌توانیم سم پاشی ها را خنثی کنیم.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: البته به برخی از وهابیان هر چه بگوییم فایده ندارد، چرا که آنها قصد و غرض خاصی دارند و می‌خواهند که این شکاف همیشگی باشد، اما می‌توان شکاف میان تشیع و اهل سنت و همچنین میان اسلام و مسیحیت را از میان برداشت و باید این شکاف‌ها را پر کرد.

در ابتدای این دیدار اعرافی گزارش مبسوطی از سفر خود به واتیکان و بعضی کشورهای اروپایی ارائه کرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 104964

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104964/آیت-الله-مکارم-شیرازی-شناساندن-اندیشه-های-شیعی-نتایج-سفر-اعرافی-واتیکان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir