کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهر مقدس قم عزادار جواد الائمه (ع) شد

خبرگزاری مهر , 9 تير 1401 ساعت 16:51

شهر مقدس قم و حرم کریمه اهل بیت(ع) در سالروز شهادت جواد الائمه(ع) جامه عزا به تن کرد.


به گزارش قم نیوز زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (ع) در صبح شهادت امام جواد (ع) با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شهادت نهمین امام شیعیان را به محضر بانوی کرامت تسلیت گفتند.

حرم مطهر حضرت معصومه (س) سیاهپوش عزای امام محمدتقی (ع) است و پرچم گنبد بانوی کرامت نیز رنگ مشکی درآمد.

صبح امروز نیز خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با اجتماع مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) دسته عزاداری برپا کردند و با در دست داشتن پرچم‌های عزا، شمعدانی‌هایی به نشانه سوگواری از مسجد امام حسن عسگری (ع) به سمت بارگاه منور کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند و به عزاداری پرداختند.

خادمان آستان مقدس فاطمی در ادامه با تجمع در صحن امام رضا (ع) و مقابل مضجع شریف بانوی کرامت همنوا با مداح اهل بیت حاج حسن حیدرزاده سوگواری کردند.

هیت های مذهبی شهر مقدس قم نیز در شب شهادت مراسمات عزاداری برگزار کردند و هم اکنون برخی از هیئت‌ها با حرکت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) به سوگواری پرداختند و برخی از هیأت‌ها نیز عصر امروز در قالب دسته جات سینه زن و زنجیر زن رهسپار حرم اخت الرضا (ع) می‌شوند.

حرم امامزاده موسی مبرقع که فرزند بلافصل امام جواد (ع) به شمار می‌رود در شب و روز شهادت جواد الائمه (ع) شاهد برپایی مراسمات عزاداری بود.

در دفتر مراجع تقلید نیز مجالس عزاداری برپا شد و خطبا به ایراد سخن و مداحان نیز به مرثیه خوانی پرداختند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 105050

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105050/شهر-مقدس-قم-عزادار-جواد-الائمه-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir