کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون جامعه مدرسین: امام جواد(ع) بهترین الگو برای نسل جوان است

خبرگزاری تسنیم , 9 تير 1401 ساعت 20:58

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام جواد(ع) جوان ترین امامی بود و بهترین الگو برای نسل جوان است، گفت: امام جواد(ع) زمینه غیبت امام زمان(عج) را فراهم کردند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد رضا آشتیانی اظهار داشت: امام جواد(ع) زمینه غیبت امام زمان(عج) را فراهم کردند و با توجه به مشکلاتی که در آن دوران وجود داشت این موضوع را به خوبی انجام دادند.

وی با اشاره به اقدامات امام محمد تقی(ع) برای ترویج معارف دینی افزود: امام جواد(ع) نوابی داشتند و آنها معارف دینی را به مردم می رسانند، امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام عسکری (ع) اگر با درایت زمینه غیبت را فراهم نمی کردند در آینده مشکلات زیادی برای شیعیان ایجاد می شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر شرح حال امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) و امام جواد(ع) را بخوانیم متوجه می شویم با حساب و علم امامتی که خداوند به آنها داده بود مسیر را بخوبی طی کردند تا برای شیعیان مشکلی ایجاد نشود وشرایط در زمان غیبت نیز همان گونه باشد و عقب نشینی نکنند.

آشتیانی با تاکید بر اینکه علم معصومین(ع) خدادادی است، ادامه داد: امام جواد(ع) جوان ترین امامی بود که در سن 7 سالگی به امامت رسیدند و بهترین الگو برای نسل جوان هستند، ائمه معصومین(ع) علم لدنی دارند و این گونه نیست که همانند سایر مردم برای کسب علم تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: علم معصومین و انبیای الهی لدنی و از طریق خداوند به آنها ابلاغ می شود و نیاز به این نیست که برای امامت به سن خاصی برسند و معارف دینی را برای شیعیان تبیین کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 105052

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105052/معاون-جامعه-مدرسین-امام-جواد-ع-بهترین-الگو-نسل-جوان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir