کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

16 مدال حاصل تلاش کشتی‌گیران قمی در 100 روز اول سال جاری

خبرگزاری فارس , 9 تير 1401 ساعت 22:09

رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: با گذشت 100 روز از سال 1401 کشتی گیران قم موفق به کسب 16 مدال آسیایی، بین المللی، قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در کشتی آزاد، فرنگی و آلیش شدند.


به گزارش قم نیوز هادی علیایی رئیس هیئت کشتی قم اظهار کرد: با گذشت ۱۰۰ روز از سال ۱۴۰۱ کشتی‌گیران پر تلاش قمی موفق به کسب ۱۶ مدال آسیایی، بین المللی، قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در کشتی آزاد، فرنگی و آلیش شدند.

وی افزود: از این تعداد ۱۱ مدال آسیایی و بین المللی و ۵ مدال قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بوده است، این آمار در نوع خود یک رکورد بی سابقه محسوب می شود من از این دستاورد و تلاش‌ کشتی‌گیران قمی تشکر می‌کنم که برای بالا بردن پرچم قم همیشه در مسابقات مختلف با تمام توان مسابقه می‌دهند.

علیایی در خصوص مجموع مدال‌های کشتی قم در سال گذشته گفت: کشتی قم در سال گذشته با همه محدودیت‌های کرونایی که بر کشور حاکم بود توانست ۳۴ مدال رنگارنگ در میادین مختلف به دست آورد، و آماری که در حال حاضر شاهد آن هستیم نشان از به ثمر نشستن تلاش های جامعه کشتی و مربیان در سنوات گذشته است.

رئیس هیئت کشتی قم تصریح کرد: حرکت روبه رشد کشتی استان قم در طول سالیان اخیر امروز به گونه‌ای به بار نشسته است که در تمامی رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رشته‌های فرنگی و آزاد از قم نماینده داریم، تعداد ۴۶ ورزشکار قمی در اردوهای مختلف تیم‌های ملی حضور دارند که سهم کشتی از این تعداد ۲۱ ورزشکار است که نشان از افزایش کمی و همچنین کیفی کشتی قم می‌دهد.

وی ادامه داد: تیم کشتی فرنگی قم به عنوان با سابقه‌ترین تیم در لیگ کشوری است و امسال نیز در صدد حضور در این لیگ هستیم که البته امیدواریم موانع مالی موجب عدم حضور تیم قم در این رویداد نباشد.

علیایی در خصوص تعداد ورزشکاری که در سال گذشته و جاری بیمه شدند، بیان کرد: تعداد بیمه شده ورزشی کشتی استان قم در سال‌های گذشته ۱۷۰۰ نفر بوده که مربوط به قبل شرایط کرونایی است اما در حال حاضر شاهد عدد رو به رشد ۱۸۵۰ نفر هستیم، ما در هیئت کشتی قم تلاش می‌کنیم تا خیال ورزشکاران از بابت بیمه راحت باشد و بدون نگرانی به ورزش بپردازند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 105055

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105055/16-مدال-حاصل-تلاش-کشتی-گیران-قمی-100-روز-اول-سال-جاری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir