کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تخریب 20 دوربین ثبت تخلف توسط قاچاقچیان در قم

خبرگزاری فارس , 8 مرداد 1401 ساعت 17:13

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‎‌ای استان قم با بیان اینکه 70 دوربین ثبت تخلف در استان وجود دارد که 11 دستگاه از آن‌ها استفاده می‌کنند، گفت: بیش از 20 دوربین توسط قاچاق‌چیان از کار افتاده است که بیشتر در مسیرهای اصلی قاچاق قرار داشتند که برای تعمیر هر کدام از آن‌ها باید هزینه سنگینی را بپردازیم.


به گزارش قم نیوز حسین زنجیرانی فراهانی ظهر امروز در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در کمیسیون ماده 12 با بارنامه‌های صوری برخورد می‌کنیم، اظهار کرد: در حوزه بارنامه‌های صوری با دو نوع تخلف مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در نوع اول راننده پیش از 12 ساعت به مقصد رسیده و بارنامه را باطل می‌کند، عنوان کرد: دومین تخلف نیز این است که بارنامه چاپ شده با بارنامه الکترونیک متفاوت است.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‎‌ای استان قم ادامه داد: راهکاری مناسب برای مقابله با این تخلفات این است که با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سیستم سوخت گیری با سیستم بارگیری هماهنگ شده و مطابق مسیر سوخت گیری، تخلف شناسایی و کشف شود.

وی با اشاره به اینکه چند راهکار مقابله‌ای دیگر نیز وجود دارد که جزو پروژه‌های زمان‌بر هستند، مطرح کرد: تمام فرآیند اعلام بار در استان درحال مجازی شدن است.

زنجیرانی فراهانی افزود: متاسفانه برخی از صاحبان سرمایه به دلیل شفافیت اطلاعات حاصل از مجازی شدن این فرآیند، در این راستا مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 70 دوربین ثبت تخلف در استان وجود دارد که 11 دستگاه از آن‌ها استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از 20 عدد این دوربین‌ها توسط قاچاق‌چیان آسیب دیده و از کار افتاده است که قالبا در مسیرهای اصلی قاچاق بوده‌اند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‎‌ای استان قم با اشاره به اینکه برای تعمیر و یا جایگزینی هرکدام از این دوربین‌ها باید هزینه سنگینی را بپردازیم، تصریح کرد: درخواست ما این است که تدابیر لازم در خصوص حافظت از این دوربین‌ها اندیشیده شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 105545

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105545/تخریب-20-دوربین-ثبت-تخلف-توسط-قاچاقچیان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir