کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افت شدید کیفیت و سرعت اینترنت در قم

10 مرداد 1401 ساعت 14:54

از ظهر امروز کاربران شبکه‌های اجتماعی از کاهش شدید سرعت و کیفیت اینترنت در قم و سایر مناطق کشور خبر داده اند.


به گزارش قم نیوز از حدود ظهر امروز سرعت اینترنت در قم دچار افت شدید شده است. به‌گونه‌ای که تقریباً فرقی با قطعی ندارد و فعالیت‌های وابسته به اینترنت را مختل کرده است.

 
قرعه به نام قم افتاد 
این برای چندمین بار در ماه‌های اخیر است که در سطح کشور، کاهش شدید سرعت اینترنت رخ می‌دهد. اما اين‌بار قرعه به نام قم افتاده است. این درحالی است که استان قم یکی از استان‌های پایلوت برای اجرای اینترنت نسل پنجم یا همان 5G بود اما حالا حتی همان اینترنت ثابت معمولی بر بستر adsl و vdsl را هم ندارد. 
 
خبرنگار قم نیوز طی گفت‌وگویی با یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات اطلاع یافته است که اینترنت در سراسر کشور دچار اختلال شده و عامل این اختلال سراسری، برخی مشکلات رخ داده در زیرساخت‌های مستقر در تهران است. 
 
همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر از کندی اینترنت و محدودیت آن در سراسر کشور خبر داده اند. 
 
به‌نظر می‌رسد این کندی و اختلال در سرعت اینترنت مربوط به مشکلات زیرساختی باشد. هرچند تا لحظه‌ی تنظیم این گزارش، هیچ اطلاع رسانی از سوی وزارت ارتباطات به عنوان متولی اصلی اینترنت انجام نشده است.
 
 در موارد مشابه در طول یک سال گذشته و در پاسخ به شکایات هموطنانمان نسبت به کاهش سرعت و افت کیفیت اینترنت در مناطق مختلف کشور، وزارت ارتباطات مردم را به صبوری دعوت کرده بود. 

خبرنگار: زهرا سادات اصفهانی

انتهای پیام / 105 


کد مطلب: 105576

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105576/افت-شدید-کیفیت-سرعت-اینترنت-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir