کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده از ماسک در قم کاهش یافته است

خبرگزاری فارس , 11 مرداد 1401 ساعت 18:50

استاندار قم از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش استفاده عمومی از ماسک در قم انتقاد کرد و گفت: 70 درصد تست‌های انجام شده مثبت بوده و در حال حاضر تعداد بستری‌ها 139 نفر است که 42 نفر از این تعداد بدحال هستند.


به گزارش قم نیوز سید محمدتقی شاهچراغی امروز در ارتباط ویدیوکنفرانسی با نشست قرارگاه ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: وضعیت ما در قم نارنجی بوده و در هفته اخیر مراجعات به بیمارستان ها تاحدودی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میانگین مراجعات در استان در دو هفته قبل 700 نفر بود که در یک هفته اخیر به 400 نفر رسیده است افزود: 70 درصد تست های انجام شده مثبت بوده و در حال حاضر تعداد بستری ها 139 نفر است که 42 نفر از این تعداد بدحال هستند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه مشکل اساسی ما در قم عدم رعایت عمومی نکات بهداشتی است که با خادمین حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران جلسات توجیهی برگزار شده است، گفت: عمده زائرین خارجی اراده‌ای برای رعایت موارد بهداشتی مختص کرونا ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در هیئات و مساجد ماسک توزیع می شود، اما ما نیاز به یک کار فرهنگی گسترده داریم، چرا که فرد ماسک را دریافت می کند، اما از آن استفاده نمی کند.

شاهچراغی رعایت نکات بهداشتی در هیئات بزرگ قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در هیئاتی هم که در فضای بسته برگزار می شود به گونه ای استقبال وجود دارد که مازاد جمعیت به بیرون از جلسه هدایت می شوند.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک در حوزه حمل و نقل 20 درصد بوده است و در بخش هایی از استان از جمله حرم مطهر نیز توزیع ماسک را داریم اما نیازمند کار فرهنگی گسترده هستیم.

استاندار قم ادامه داد: از خطبا و ائمه جماعات خواسته شده که درباره رعایت موارد بهداشتی به مردم تذکر بدهند و امیدواریم با تدابیری که اتخاذ شده از وضعیت نارنجی خارج شویم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 105604

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105604/استفاده-ماسک-قم-کاهش-یافته

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir