کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۹ میلیون دلار کالا در تیرماه از گمرکات قم صادر شد

خبرگزاری ايرنا , 13 مرداد 1401 ساعت 9:58

مدیرکل گمرکات قم گفت: تنها در تیرماه سال‌جاری، ۲۹ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۷۷۳ دلار کالا از گمرکات این استان به کشورهای هدف صادر شد.


به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم بیان داشت: این میزان صادرات در قالب ۵۷۸ اظهارنامه، به وزن ۲۸ هزار و ۹۲۳ تُن انجام شد که از نظر ارزش دلاری و وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۱ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به این که شاهد افزایش حجم صادرات کالاهای تولید شده درقم از گمرکات استان هستیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا صادرکنندگان استان به سرعت بتوانند امور گمرکی را انجام دهند و کالای مورد نظر خود را به دست مشتریان بین‌المللی برسانند.

وی ادامه داد: ظرفیت گمرکات قم برای انجام امور تجاری مورد نظر فعالان اقتصادی استان افزایش قابل توجهی‌ یافته‌است و دیگر نیازی نیست که افراد و شرکت‌های فعال در این حوزه، برای صادرات برخی از کالاها به گمرکات سایر استان‌ها،‌ مراجعه کنند.

دریکوندی گفت:‌ با گسترش فعالیت‌های تجاری در گمرکات قم، درآمد کل این دستگاه مهم اقتصادی استان نیز با رشد بیش از ۲۰۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل مواجه شده و به رقم ۵۷۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال رسیده‌است.

وی تاکید کرد: علاوه بر گمرک قم، گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان استان نیز دارای بهترین امکانات مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های تجاری است و امور گمرکی برخی از کالاهای راهبردی به صورت تخصصی در این گمرک انجام می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.

این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

انتهای یپام / 106


کد مطلب: 105625

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105625/۲۹-میلیون-دلار-کالا-تیرماه-گمرکات-قم-صادر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir