کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دشمن با تبلیغات زهرآگین به دنبال تنها ماندن انقلاب است

قم نیوز , 14 مرداد 1401 ساعت 18:38

امام جمعه قم حفظ غیرت دینی، مبارزه با ظالم، اجرای عدالت و حاکمیت آموزه‌های دینی را از اهداف عاشورا خواند و گفت: انقلاب ما برخاسته از عاشوراست و انقلابی که به اینجا رسیده نباید با تبلیغات زهرآگین دشمن تنها بماند که در این صورت دشمن وارد میدان می‌شود.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه گناهان آثار جانبی مختلفی به دنبال دارد، اظهار کرد: تلاش ما باید این باشد که واجبات را انجام داده و از محرمات پرهیز کنیم چراکه محرمات زندگی انسان را در همه ابعاد مورد تاثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند که متقین روزهای کوتاهی را با صبر و پایداری سپری می‌کنند اما در نهایت به راحتی طولانی و همیشگی می‌رسند.

امام جمعه قم با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو گفت: ایام سوگواری اهل بیت (ع) به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت عرض می‌کنم و در همین جا از همه گویندگان، مداحان، هیأت‌های مذهبی و همه افرادی که حتی مجلسی در خانه تشکیل می‌دهند و نام حسین(ع) را زنده نگه می‌دارند تشکر می‌کنم، چراکه تا زمانی که نام حسین(ع) زنده است آسیبی به این کشور وارد نمی‌شود.

وی از فرا رسیدن روز هفتم ماه محرم یاد کرد و گفت: امروز روزی است که آب را بر اهل‌بیت بستند و اعلام کردند که یک قطره آب به حسین(ع) و فرزندان ایشان نمی‌دهند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با دشمن خود اتمام حجت کرد، عنوان کرد: دشمنان اهل‌بیت شکم‌هایشان پر از لقمه حرام است و کسی که اینگونه است حرف حق را نمی‌پذیرد‌.

وی با بیان اینکه عاشورا عبرت‌های بزرگ تاریخ را در خود نهفته دارد، عنوان کرد: اهداف عاشورا باید برای مردم به خوبی تبیین شود و امام حسین (ع) اهدافی داشت که اجرای عدالت و حاکمیت دین از جمله این اهداف بود و انقلاب نیز برخاسته از عاشورا است و وظیفه ما این است که تذکر دهیم که حاکمیت دین هدف است و نباید اینطور باشد که انقلابی که به اینجا رسیده با تبلیغات زهرآگین دشمن تنها بماند که در این صورت دشمن وارد میدان می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از اهداف حسین بن علی(ع) و درس‌های عاشورا غیرت دینی است و ما نباید در مقابل گناه بی‌تفاوت باشیم، گاهی انسان باید آبروی خود را خرج کند تا اهداف الهی اجرا شود.

وی تصریح کرد: خیرین و مسئولان فرهنگی کشور باید هیأت‌های مذهبی را تقویت کنند که اگر اینگونه نشود و صحنه خالی شود جوانان ما به جای هیأت به دیگر جاها روی می‌آورند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه اهداف حسین بن علی(ع) منشوری برای انقلاب عاشورایی است، گفت: آرامش مظلومان و مبارزه با ظالمان و فساد درس‌هایی است که باید از عاشورا گرفته شود.

وی افزود: مداحان باید از نعمت خدادادی خود برای جذب نسل جوان استفاده کنند و هر چند دشمن گاهی فرصت پیدا می‌کند اما ما فرصت‌های فراوانی داریم و عزاداری ها دشمن را ناکام می‌گذارد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه این روزها روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی است، گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها وظیفه بیان حقایق را برعهده دارند و باید از شهید صارمی الگوبرداری کنند، خبرنگاران جهادگرانی هستند که تحقق فرمایشات رهبر عزیزمان را باید در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 105653

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105653/دشمن-تبلیغات-زهرآگین-دنبال-تنها-ماندن-انقلاب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir