کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعضای بدن جانباز قمی به بیماران نیازمند اهدا شد

قم نیوز , 15 مرداد 1401 ساعت 11:22

کارشناس مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هفتمین اهدای عضو ماندگار امسال در قم به نام جانباز پرافتخار جنگ تحمیلی مرحوم حاج تقی اهل خیر ثبت شد.


به گزارش قم نیوز ولی‌الله صمدی در این زمینه افزود: اعضای بدن این جانباز ۶۰ ساله که به علت سکته و خونریزی مغزی متاسفانه دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده نوعدستش به چندین بیمار بدحال زندگی و امید دوباره بخشید.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز با رضایت خانواده‌های اهداکنندگان اعضا، از استان قم ۱۷ بیمار برای اهدای عضو به تهران اعزام شد و ارگان‌های حیاتی این عزیزان به بیماران بدحال در لیست انتظار وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی پیوند شده است.

وی با بیان این‌که هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند هشت نفر را از مرگ حتمی و ۵۳ نفر را از معلولیت نجات دهد، ادامه داد: ۲۵ هزار نفر هم‌اکنون در لیست انتظار وزارت بهداشت برای دریافت اعضای بدن هستند که روزانه ۱۰ نفر آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

صمدی با بیان این‌که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مرگ مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی، این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله پیوند اعضا نمی‌رسند.

وی افزود: تاکنون در استان قم ۱۴۴ مورد اهدای عضو انجام شده که ۶ مورد آن در سال جاری بوده است و اهدای عضو مذکور هفتمین مورد است.

افرادی که می‌خواهند جزو اهداکنندگان عضو باشند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت‌نام از متقاضیان اهدای عضو پس از مرگ» ثبت‌نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 105660

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105660/اعضای-بدن-جانباز-قمی-بیماران-نیازمند-اهدا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir