کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت کتابخانه عمومی در پردیسان نیازمند همراهی همه‌دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان است

خبرگزاری تسنیم , 15 مرداد 1401 ساعت 22:33

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم خواستار هم افزایی دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان برای ایجاد کتابخانه عمومی در پردیسان شد.


به گزارش قم نیوز مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ظهر امروز با هدف بررسی راه کارهای ایجاد کتابخانه عمومی در شهرک پردیسان با علی طاعتی، نماینده ویژه استاندار قم در امور مرتبط با مصوبات پردیسان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: ایجاد کتابخانه عمومی در پردیسان یکی از دغدغه‌های اصلی ماست که در سال های اخیر نیز تلاش زیادی برای تحقق آن انجام گرفته؛ اما به دلیل اینکه نهاد کتابخانه های عمومی از نظر قانونی، نهادی غیردولتی وغیرانتفاعی است، امکان ساخت کتابخانه را نداشته و تنها می تواند به عنوان بهره‌بردار به تجهیز فضاهای کتابخانه ای که در اختیار آن قرار می گیرد، بپردازد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم افزود: در جلسه هفته گذشته با سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، توافقات اولیه برای استفاده از ساختمان کانون واقع در پردیسان برای ایجاد کتابخانه عمومی صورت گرفت و به زودی نیز بازدید‌های کارشناسی در این زمینه انجام خواهد شد؛ با این حال، با توجه به جمعیت و گستره شهرک پردیسان، یک کتابخانه پاسخگوی نیاز این منطقه نیست و درحال پیگیری برای استفاده از دیگر ظرفیت‌های موجود، همچون مساجد هستیم.
توکلیان در ادامه تصریح کرد: به عنوان راه حل کوتاه مدت جهت حل این مشکل، در صورت فراهم شدن امکانات لازم، می توان با راه‌ اندازی کتابخانه سیار و پیک کتاب ویژه مردم پردیسان، در این مسیر گام برداشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم که این مشکل تنها در صورتی مرتفع می شود که به دغدغه اصلی همه دستگاه های فرهنگی استان تبدیل شود و همچنین بتوانیم از ظرفیت های خیرین و هم افزایی صنعت و فرهنگ نیز بهره ببریم.

گفتنی است، مقرر گردید در راستای کمک به ایجاد ایستگاه مطالعه در مجتمع های شهرک پردیسان، در دو مرحله کتاب هایی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم به بسیج پردیسان تحویل گردد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 105672

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105672/ساخت-کتابخانه-عمومی-پردیسان-نیازمند-همراهی-همه-دستگاه-های-اجرایی-فرهنگی-استان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir