کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرگردانی مردم برای دریافت تسهیلات بانکی خرد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 23 مرداد 1401 ساعت 11:49

دریافت وام این روز‌ها با اما‌ها و اگرهای بسیاری از طرف بانک‌ها مواجه است و مردم همچنان برای دریافت وام و تسهیلات خرد با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.


به گزارش قم نیوز با توجه به اینکه طبق دستور رئیس جمهور در سال گذشته باید ضامن در پرداخت وام‌های خُرد حذف شود و در وام‌های ۱۰۰ میلیون تومان تعداد ضامن به یک نفر کاهش پیدا کند، اما همچنان این دستور در بانک‌ها اجرایی نمی‌شود.

برخی متقاضیان دریافت وام می‌گویند با توجه به تراکنش‌های مالی و کارکرد حسابشان به راحتی و ظرف یک ماه در صورت داشتن ضامن وام دریافت کرده اند.

اما برخی دیگر می‌گویند ماه‌ها برای دریافت وام از این بانک به آن بانک رفته اند، اما هنوز نتوانسته اند وام دریافت کنند.

میر خلفی ،دبیر شورای هماهنگی بانک های استان قم در خصوص این که چرا فرآیند دریافت وام طولانی است، گفت:در پرداخت تسهیلات اگر آن  را به تسهیلات خرد  و سایر تسهیلات تقسیم کنیم  بیشتر مشکلات در پرداخت تسهیلات خرد است.

او ادامه داد:حسب دستور ریاست جمهور تاکید وزیر محترم اقتصاد حذف ضامن  برای دریافت تسهیلات خرد در دستور کار قرار گرفت.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان قم می گوید:بانک‌ها باید تلاش کنند و خود را با دستورالعمل ابلاغی از سوی بانک مرکزی تطبیق دهند البته بانک‌های قرض الحسنه در این زمینه پیشروتر هستند.

او اصلاح اعتبارسنجی وام‌های خُرد بدون ضامن را مورد توجه قرارد داد و گفت: بانک ها در قسمت بازرسی  و یا حراست شکایت و  مشکلات را پیگیری می کنند و مواردی که  به دبیرخانه کمیسیون ارجاع می شود بررسی می شوند.

میرخلفی اظهار کرد: بانک مرکزی بخشنامه‌های لازم برای این کار را به شبکه بانکی ابلاغ کرده که شامل سهولت دسترسی مردم به خدمات و سیستم بانکی است و همچنین بخشنامه‌ای در حوزه وثائق و تضامین برای پرداخت وام‌های خرد تدوین و ابلاغ کرده است.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 105771

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105771/سرگردانی-مردم-دریافت-تسهیلات-بانکی-خرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir