سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : 105835

ارتباط ورزش متوسط یا شدید در کاهش ریسک مرگ

قم نيوز : نتایج یک مطالعه نشان می دهد که ورزش طولانی مدت شدید یا متوسط با خطر کمتر مرگ مرتبط است.
ارتباط ورزش متوسط یا شدید در کاهش ریسک مرگ
ارتباط ورزش متوسط یا شدید در کاهش ریسک مرگ
به گزارش قم نیوز ورزش منظم با کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ زودرس همراه است. با این حال، شواهد محدودی در مورد تأثیر شدت ورزش بر این خطرات وجود داشت.

تجزیه و تحلیل جدید بیش از ۱۰۰ هزار شرکت کننده در طی یک دوره پیگیری ۳۰ ساله، نشان داده است که ورزش شدید یا متوسط با کمترین خطر مرگ مرتبط است.

به خوبی مشخص شده است که فعال بودن از نظر جسمی می‌تواند به داشتن زندگی سالم‌تر و شادتر کمک کند. افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند، با خطر کمتر ابتلاء به چندین بیماری طولانی مدت مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها روبرو هستند. مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت بدنی باعث افزایش عزت نفس و روحیه هم می‌شود و همچنین می‌تواند به افراد در خواب با کیفیت بهتر کمک کند. با این حال، در حالی که ورزش کافی مهم است، باید شدت تمرین نیز در نظر گرفته شود.

نتایج مطالعه اخیر نشان داد بزرگسالانی که دو تا چهار برابر میزان توصیه شده فعالیت بدنی متوسط یا شدید در هفته را انجام می‌دهند، خطر مرگ به میزان قابل توجهی در آنها کاهش می‌یابد.

دستورالعمل‌های فعالیت بدنی ۲۰۱۸ توصیه می‌کند که بزرگسالان حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط در هفته و ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته انجام دهند. با این حال، تعداد زیادی از افراد برای حفظ سلامت و بهبود تناسب اندام، میزان بالاتری از ورزش شدیدتر را انجام می‌دهند.

دکتر «دانگ هون لی»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «مطالعه ما نشان داد بسیاری از افراد می‌توانند با انجام فعالیت بدنی توصیه شده (۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت متوسط یا ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت شدید) از مزایای سلامتی قابل توجهی برخوردار شوند، بنابراین فعال ماندن مهم است. برای کسانی که به دنبال فواید سلامتی بهینه از ورزش هستند، می‌توانند سطح بیشتری از فعالیت را انجام دهند یعنی دو برابر میزان توصیه شده.

تجزیه و تحلیل نشان داد که بیشترین فایده برای کاهش خطر مرگ در بین افرادی که حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید، ۳۰۰ تا ۶۰۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط یا ترکیب هر دو را داشتند، مشاهده شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjtieviuqeyoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما