کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سطح زیر کشت باغات شهرستان کهک قم یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار است

خبرگزاری ايرنا , 26 مرداد 1401 ساعت 9:48

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهک قم گفت: سطح زیر کشت باغات در این شهرستان یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار است که در آن‌ها انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.


به گزارش قم نیوز سید احمد افضلی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهک بیان کرد: گیلاس، گردو، زردآلو، انار، بادام و فندوق از مهمترین محصولات باغی شهرستان کهک است که توسط کشاورزان ماهر این شهرستان در بهترین کیفیت ممکن تولید و به بازار برای مصرف مردم عرضه می‌شود.

وی افزود: در همین رابطه سطح زیر کشت باغات در شهرستان کهک شامل گیلاس ۴۵۰ هکتار با میزان تولید پنج‌ هزار و ۴۰۰ تُن محصول، گردو با سطح زیر کشت ۲۶۰ هکتار و ۳۹۰ تُن محصول و زردآلو با سطح زیر کشت ۱۸۰ هکتار و تولید یکهزار و ۸۰۰ تُن محصول است.

وی ادامه داد: همچنین دیگر محصولات باغی شهرستان از جمله انار در سطح زیر کشت ۱۵۰ هکتار و میزان تولید محصول یکهزار و ۸۰۰ تُن، بادام با سطح زیرکشت ۱۰۰ هکتار و ۱۸۰ تُن محصول و نیز فندوق با ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت و ۱۰۰ تُن تولید محصول است. 

افضلی گفت: سه‌هزار نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان قم در شهرستان کهک مشغول فعالیت هستند و آب مورد نیاز کشاورزان این شهرستان بیشتر از طریق ۲۷۰ رشته قنات و همچنین چاه و چشمه‌های موجود در این منطقه تامین می‌شود.

طبق مصوبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال گذشته هیات دولت، بخش‌های جعفرآباد و کهک در استان قم به ‌شهرستان ارتقا پیدا کردند.

شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده ‌است، شهر کهک در این شهرستان نیز در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 105839

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105839/سطح-زیر-کشت-باغات-شهرستان-کهک-قم-یک-هزار-۵۰۰-هکتار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir